דלג לתוכן
תופעות לאחר טיפול בגידול מוחי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/11/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נותחתי לאחרונה להוצאת גידול GBM (עם חשש להיותו ממאיר) ממוחי בצידו הקדמי-שמאלי של הראש. כמו כן, עברתי הקרנות במשך חודש וחצי, וכרגע מקבל תרופה בשם TEMODAL (החלק השני, את החלק הראשון לא קיבלתי כי היו לי בעיות של חום). שוחררתי לפני כשבועיים לביתי ומאז כל פעם שאני יושב ואפילו הולך יש לי כאב איום בישבן. כאשר הסתכלתי לאחור גיליתי 2 סימנים אדומים בשני חלקי הישבן. מה עליי לעשות? האם עליי להפעיל יותר את הגוף, למרות שמדי יום כמעט אני הולך לטייל?

תשובה:
מכיוון שיש כמה הסברים אפשריים לתופעה שאתה מתאר (אני לא בטוחה, אגב, שהכאבים קשורים לסימנים האדומים שמצאת על הישבן) - ביניהם הקרינה שעברת, הטיפול ב- temodal והמחלה הבסיסית ממנה אתה סובל, ולאור העובדה שאתה מתאר כאב איום, אני חושבת שהטוב ביותר יהיה ללכת להיבדק ע"י האונקולוג שלך, ואם אפשר ע"י רופא הקרינה שלך, שמכיר טוב יותר את סיבוכי הקרינה. ה- temodal עשוי לגרום לכאבי גב בעד 8% מן החולים וכן לכאבי פרקים ושרירים. ב-8%-13% מן המקרים תוארה פריחה, וייתכן שזה ההסבר לסימנים האדומים. כדאי לגשת להיבדק בהקדם. החלמה מלאה. ד"ר ליה עשת - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אלי שולמן
ד"ר אלי שולמן רפואה אסתטית
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר שולמן איש נעים ומיומן חזרתי אליו לטיפול חוזר. נעים וסבלני!"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו