דלג לתוכן
שלשולים, כאבי בטן ובחילות שמחייבים המשך בירור
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/02/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אבא שלי בן 45, וכל החיים שלו היו לו בעיות של שלשולים, הקאות, כאבי ראש ולחץ דם גבוה. בשבועיים-שלושה האחרונים הוא סובל משלשולים לא דמיים, מבחילות ללא הקאות, ומכאבי בטן שכנראה נובעים מהשלשולים. אמא שלי אומרת שיש לו ריח מהפה שיכול להעיד על משהו שקורה אצלו בקיבה. יש לציין שהוא עישן 20 שנה בערך, והפסיק לפני שנתיים, אך לפני שבועיים בערך עישן קופסה של סיגריות. האם השלשולים יכולים לנבוע מרגישות מסויימת למזון או מהסיגריות, או שהסימפטומים מעידים על משהו יותר חמור? הוא עשה היום בדיקות דם ועדיין אין תשובות, והוא יקבע תור לפרוקטולוג.

תשובה:
ריח רע מהפה יכול לנבוע ממספר רב של סיבות, ביניהן היגיינת פה ירודה או בעיות שיניים וחניכיים, הצטברות שאריות מזון בחלל הפה, בעיות שקדים, החזר קיבה-ושט (ריפלוקס), מחלות כבד או כליה, סוכרת, וגם עישון או אלכוהול. המצבים הללו לא קשורים באופן ישיר לשלשולים ולבחילות. אינני מאמינה כי העישון לפני כשבועיים הוא שגרם לאביך לסימפטומים מהם סבל, אם כי מובן שחזרה לעישון איננה חיובית כלל וכלל. יתכן כי מקור השלשולים הוא ברגישות לאוכל, אך סיבות נוספות אפשריות, ועל אביך לגשת לרופא המשפחה או לגסטרואנטרולוג ולעבור בירור מקיף. לשם כך יצטרך הרופא לברר פרטים נוספים על מצב בריאותו, ממתי הוא סובל, מה אופי כאבי הבטן ועוד. על סמך הפרטים הללו יוצעו לאביך הבדיקות המתאימות. כל טוב, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
פרופ' עמירם ניר
פרופ' עמירם ניר קרדיולוגיה
מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ומומי לב במבוגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו