דלג לתוכן
אבי אושפז בבית חולים אחרי שבוע של שיעול שגרם לו קוצר נשימה. הוא עבר בדי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/09/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

אבי אושפז בבית חולים אחרי שבוע של שיעול שגרם לו קוצר נשימה. הוא עבר בדיקות רבות במהלכן נתגלה גוש קטן בגודל 1.5 ס"מ בריאות, שלפי הרופאים אינו הגורם לקוצר הנשימה. בלוטות הלימפה הריאתיות נמצאו מוגדלות. התוצאות של בדיקת מרקרים CEA ו PSA נמצאו גבוהות משמעותית מהנורמה. בוצעה בדיקת ברונכוסקופיה, והביופסיה נמצאה שלילית, וכן נלקח מוח עצם ונשלל גם סרטן הדם. בוצע לו אקו ונשללה בעיית לב. מה האפשרויות הקיימות ? לפי עצת הרופאים, המשך התהליך עכשיו הוא הוצאת הגוש בכל מקרה (למרות שזה לא קשור לקוצר נשימה - שלמעשה מונע ממנו כרגע להשתחרר מבית החולים). האם כדאי לפנות לייעוץ נוסף ?

תשובה:
פעמים רבות גוש ריאתי מתגלה במקרה, כפי שכנראה קרה במקרה של אביך. לפי מה שסיפרת, על פי החשד, הגוש סרטני. ברגע שמתגלה גוש כזה, יש להתחיל סדרת בדיקות דם והדמיה, לשקול בירור של מערכת העיכול להימצאות גושים נוספים ששלחו גרורות לריאה, או כל בירור נוסף בהתאם לנסיבות הספציפיות. במקביל יש לדגום את הגוש. זאת ניתן לעשות בביופסיה במחט דקה תחת CT - פעולה הנקראת FNA או fine needle aspiration , לדגום את הגוש בברונכוסקופיה או להוציאו בניתוח, ויש לבדוק את תאיו באופן מיקרוסקופי על מנת לראות אם מדובר בנגע ממאיר. נשמע שאביך עובר את השלבים המקובלים באבחנת גוש. לצערי לא אוכל לייעץ לך בנוגע לקבלת חוות דעת נוספת כיוון שאיני מצויה בפרטי המקרה. הרופאים שבדרך כלל אחראים לבירור גוש החשוד לסרטן הריאה בבית החולים הם מומחי ריאות - פולמונולוגים. מבחינה פרוצדורלית, עדיף ונכון לסיים את הבירור במסגרת של בית החולים, שהרי אם חלילה תתגלה מחלה סרטנית יש להתחיל טיפול בהקדם.
רופאים בתחום
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד"ר גנלין מדהימה, אמפטית, סבלנית, מקצועית, מצאנו אוזן קשבת לאתגרים שלנו עם ילדנו"
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
מנהל מחלקה לשבץ מוחי ומחלות נוירווסקולרית, בי"ח שיבא, תל-השומר
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו