דלג לתוכן

תזונה לצורך עלייה במשקל

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/05/2009
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בת 21, משקלי 46 ק"ג, גובהי 162.5 ס"מ, ואני נוטלת גלולות למניעת הריון. במשפחתי אין נטייה להשמנה, כולם במשקל נורמלי. אני רוצה לעלות במשקל עד 50 ק"ג. אני אוכלת ללא הגבלה, יש לי תיאבון טוב, ואני לא מצליחה להשמין. האם תוכלי לייעץ לי אולי על ויטמינים או תוספי מזון קבועים שבעזרתם אוכל לעלות במשקל, או על כל דרך אחרת שידועה לך?

תשובה:

אני ממליצה לך לערוך תחילה בדיקות מקיפות אצל רופא המשפחה על מנת לוודא שאין בעיה בריאותית כלשהי המקשה עלייך לעלות במשקל. אני ממליצה לך גם לקבל ייעוץ אישי אצל דיאטנית קלינית, אשר תתאים לך תפריט והנחיות לעלייה במשקל ותעקוב אחר התקדמותך. איני ממליצה על תוספים כלשהם לצורך עלייה במשקל, אלא על תזונה המותאמת לעלייה במשקל. להלן כמה הנחיות כלליות: יש לבדוק את כמות הקלוריות שאת צורכת כיום, ועליה להוסיף כ-200 עד 500 קלוריות ליום. יש לבנות תפריט המבוסס על 6-5 ארוחות, מפוזרות באופן אחיד על פני היום ומורכבות מכל אבות המזון (חלבונים, שומנים ופחמימות). מומלץ כי רוב הפחמימות יהיו פחמימות מורכבות (לחם, פסטה, אורז, תפוח אדמה, דגנים מלאים ) ושהשומן ברובו יהיה שומן בלתי רווי (שמן זית, אבוקדו, טחינה, אגוזים). מומלץ לשלב בארוחות מזונות "דחוסים קלורית" כגון מיצי פירות על בסיס חלב או יוגורט, דייסות מועשרות בדגנים, סנדוויץ עם אבוקדו, חומוס, וטחינה. לא מומלצת אכילת ג'אנק פוד. יש לשים דגש על איכות המזון והרכבו. יש לשלב פעילות חיטוב וחיזוק של השרירים על מנת להעלות את מסת השריר ולהמעיט בפעילות אירובית כגון ריצה, הליכה מהירה ושחייה. בהצלחה, נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il
רופאים בתחום
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
ד"ר דב בנדל
ד"ר דב בנדל רפואת שיניים
ד"ר רעות ברטוב
ד"ר רעות ברטוב פריון הגבר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו