דלג לתוכן

עליה בטריגליצרידים בעת נטילת גלולות למניעת הריון

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/06/2008
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בחורה בת 22, אוכלת נכון, מתאמנת שנים, ובבדיקות האחרונות גיליתי רמה גבוה של טריגליצרידים. אני צורכת גלולות די חזקות, זו לא הפעם הראשונה שעלתה לי רמת הטריגליצרידים בדם. רציתי לדעת אם יש השפעה של הגלולות על הטריגליצרידים.

תשובה:

התשובה היא כי המרכיב האסטרוגני בגלולות גורם מגוון תופעות לוואי השייכות למערכת הקרדיווסקולרית. עליה בטריגליצרידים היא אחת מתופעות הלוואי האפשריות, ולפי מחקר שמצאתי בספרות, יש עליה של 17% עד 24% ברמת הטריגליצרידים בקרב נשים מעל גיל 35 שמשתמשות בגלולות. להלן קישור לתשובה רלוונטית: http://www.infomed.co.il/questions/q_041308_12.asp
רופאים בתחום
ד"ר דניאל קדר
ד"ר דניאל קדר אורולוגיה
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
ד"ר סיגלית כרמל
ד"ר סיגלית כרמל רפואה אסתטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו