דלג לתוכן

תופעות לוואי לטיפול כמותרפי לטיפול בסרטן השד

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/08/2006
1 דקות קריאה

שאלה:

עברתי טיפולים כמותרפיים לסרטן השד לפני כשנתיים. ברצוני לדעת אם קיימות תופעות לוואי מאוחרות, ואילו?

תשובה:

טיפולים כמותרפיים הינם לצערנו הרב טיפולים בעלי תופעות לוואי רבות ידועות וקשות. על אף תופעות הלוואי הקשות הטיפולים ניתנים הואיל ובמקרים רבים הם משפרים את אורך ואיכות חולי הסרטן. תופעות הלוואי מתחלקות למוקדמות ומאוחרות. תופעות הלוואי המוקדמות כוללות: בחילות , הקאות, שלשולים, נשירת שיער ופגיעה קשה במערכת החיסון שיכולה להוביל לזיהומים קשים. תופעות הלוואי המאוחרות, הן רבות ומגוונות מאוד, והן יותר תלויות בסוג התרופה / תרופות שקיבל המטופל. תופעות אלו פחות שכיחות - אחוזים בודדים בלבד, ומופיעות בזמנים שונים לאחר הטיפול, החל במספר שנים בודד וכלה בעשרות שנים לאחר הטיפול. מערכות גוף רבות נפגעות מטיפולים כמותרפיים - יכולות להיות הפרעות במערכת הלב וכלי הדם, פגיעה ריאתית, פגיעה כבדית, פגיעה במערכת העצבים המרכזית, פגיעה במערכת ההורמונלית, מערכת המין ועוד. בדר"כ כל תרופה גורמת בצורה פחות או יותר ספציפית פגיעה במערכת אחת או שתיים, לכן חשוב לדעת מהן התרופות שקיבלת על מנת לדעת אילו תופעות לוואי מאוחרות עלולות להופיע, אם כי חשוב לזכור שמדובר בסיכון נמוך יחסית. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' יהודה סקורניק
פרופ' יהודה סקורניק כירורגיה
ד"ר חיים גרינשפן
ד"ר חיים גרינשפן פסיכיאטריה
ד"ר רועי גיגי
ד"ר רועי גיגי כירורגיה אורתופדית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו