דלג לתוכן

הורים טריים: איך לקבל את השינה לה אתם זקוקים

הורים טריים: איך לקבל את השינה לה אתם זקוקים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 08/05/2011
2 דקות קריאה


השעה היא שתיים לפנות בוקר, והתינוק שלכם בוכה. אתם תוהים אם תזכו אי-פעם לשנת לילה ראויה שוב. עבור רוב ההורים הטריים, שנת לילה טובה היא רק חלום רחוק. נצלו את ההצעות הבאות כדי לתפוס כמה שיותר שעות שינה.

על אף שחיים עם תינוק חדש הם הרפתקה מסביב לשעון, יש תקווה באופק. בהגיעו לגיל חמישה חודשים, התינוק עשוי לישון חמש שעות במהלך הלילה. בגיל שישה חודשים, ייתכנו רצפים של תשע ואפילו 12 שעות במהלך הלילה. בינתיים, מעט יצירתיות תוכל לסייע לכם לתפוס כמה שיותר "חרופים" קטנים.

הצעות לטרוטי העיניים

אין נוסחת קסם שתבטיח לכם מספיק שעות שינה, אולם ההצעות הישנות והבדוקות הבאות תוכלנה לספק לכם כמה רעיונות:

  • תשנו כאשר התינוק שלכם ישן - העבירו את הטלפון למצב שקט, שימו את סל הכביסה בפינה והניחו את הכלים בכיור. מטלות הבית יכולות לחכות.
  • תשכחו מהנימוסים - כשחברים וקרובים מבקרים, אל תרוצו לארח. תנו להם לטפל בתינוק, בקשו יפה סליחה ונצלו את הזמן למנוחה שאתם כה זקוקים לה.
  • השתלטו מחדש על חדר השינה - בשבועות הראשונים, הדבר הפרקטי ביותר הוא לחלוק חדר שינה ואפילו מיטה עם התינוק – במיוחד אם האמא מיניקה. אבל אם הנשימות, ההתהפכויות וחוסר המנוחה הכללי של התינוק מפריעים לכם לישון, מותר לכם לשים אותו בלול ואפילו בחדר הסמוך כדי לוודא שתוכלו לישון קצת.
  • הנמיכו את עוצמת מכשיר הניטור - לא חוכמה לשים את התינוק בחדר נפרד ואז לשכב ערים ולהקשיב לכל נשימה. כוונו את עוצמת המכשיר בהתאם לעוצמת בכיו של התינוק.
  • חלקו את העבודה בליל - נסחו לוח משמרות  שיאפשר לשניכם גם לנוח וגם להשתתף בטיפול בתינוק. אם האמא מיניקה, אולי בן הזוג יוכל להביאלה לך את התינוק ולטפל בהחלפות הליליות. אם אתם מאכילים בבקבוק, האכילו את התינוק בתורות.
  • כן לדחות את הבלתי נמנע -  לפעמים, בכי של אמצע הלילה הוא רק סימן לכך שהתינוק עומד לחזור לישון. אלא אם כן אתם חושדים שהתינוק רעב או סובל ממצוקה כלשהי, זה בסדר לחכות כמה דקות ולראות מה יקרה.
  • בקשו עזרה כשאתם זקוקים לה -  נצלו את הצעות המשרטפות של חברים וקרובים. אתם לא חייבים לנצל את ההזדמנות לצאת לבלות – פשוט לכו לחדר השינה וסגרו את הדלת. אפילו שעה של שינה בלתי מופרעת יכולה לחדש פלאים את מצבורי האנרגיה.

כאשר השינה מתקשה להגיע

ההתמודדות עם טיפול בתינוק חדש עשויה להשאיר אתכם כה תשושים עד שתוכלו להירדם בכל מקום ובכל מצב. אולם זה לא תמיד עובד כך. אם אתם מתקשים להירדם, ודאו שהסביבה שבה אתם מנסים להירדם מותאמת לשינה. ודאו שהמזרן והכרית נוחים לכם, כבו את הטלוויזיה, וודאו שחדר השינה קריר וחשוך. הימנעו מניקוטין, קפאין ואלכוהול מאוחר ביום או בלילה. ולסיום, אל תקחו ללב את עניין ההירדמות. אם אתם לא נרדמים תוך 30 דקות, קומו ועשו משהו אחר. כשאת מרגישה שוב את התרדמה נופלת עליכם,  נסו שוב להירדם.

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
פרופ' דב פלדברג
פרופ' דב פלדברג יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל ביה"ח לנשים ע"ש הלן שניידר במרכז הרפואי רבין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית ברפואת נשים, ילוד ופוריות
ד"ר רונית עשת
ד"ר רונית עשת יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"רופאה מקסימה.. נעימה ומקצועית 🫶🏿"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו