דלג לתוכן
פרופ' ראובן אור

פרופ' ראובן אור

מומחה בהמטולוגיה | השתלות מח עצם | אימונותרפיה של הסרטן

מרפאות

  • הדסה עין כרם, ירושלים
google map

אודות פרופ' ראובן אור

ראובן אור הוא פרופסור לרפואה והמטולוג, לשעבר מנהל מחלקת השתלת מח עצם ואימונותרפיה של סרטן בבית החולים הדסה עין כרם, וחוקר ראשי במעבדה לחקר אימונותרפיה חיסונית של הסרטן, מנהל רפואי של מאגר הדסה - תורמי מח עצם המתנדבים ומנהל רפואי של בנק הדם הטבורי – "תל החיים".

נכון לשנת 2021 הוא יועץ רפואי לחולי סרטן בשר"פ הדסה ומתנדב ב"מרפאת התקווה" שהקים תחת מטריית ארגון זכרון מנחם. אור משמש גם כמרצה באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת אריאל.
בשנת 1983 סיים אור את ההתמחות בהמטולוגיה בבית החולים הדסה עין כרם. לאחר מכן החל לפעול כרופא ביחד עם פרופסור שמעון סלוין להקמת המחלקה להשתלת מח עצם בבית החולים הדסה והיה שותף בצוות שפיתח תשתית חלוצית לביצוע השתלות מח עצם מסוגים שונים ובמגוון מחלות. הידע והניסיון שנצבר שימש בתי חולים בישראל ומחוצה לה.

בשנת 1999 הועלה אור לדרגת פרופסור חבר והוא פעיל בהוראת סטודנטים מבית הספר לרפואה וממדעי האימונולוגיה לתארים שונים. פרופ' אור פועל גם בתחום רפואה אינטגרטיבית במתכונת רפואה משולבת, שנועדה לייעל ולחזק את הטיפולים הקונבנציונליים ובד בבד להקל על הסבל הרב שסובל חולה הסרטן מעצם מחלתו ובעיקר מתופעות הלוואי הקשות של הטיפולים.

פרופ' אור שותף בכיר במחקרים קליניים שונים, לרבות מניעה של סיבוכים בכבד לאחר השתלת מח עצם וטיפול באמצעות תאי חיסון מתורם, למיגור מחלות ממאירות. ומנהל מעבדת מחקר לאימונותורפיה של הסרטן.

בעל ניסיון רב שנים בייעוץ ובליווי של חולים המטואונקולוגיים.

כתבה ב-YNET
  • שירות ניתן בשפות: English Flagאנגלית Hebrew Flagעברית

עובד עם

פרסים

  • 2002 - אות המופת לרופא מעם האגודה לרפואה ומשפט וההסתדרות הרפואי בישראל
  • 2008 - פרס מנחם בגין לקידום המאגר הציבורי של דם חבל הטבור והשלייה
  • 2016 - פרס " המלאך  בלבן" מטעם ארגון "אומץ"
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו