דלג לתוכן
גלולות למניעת הריון, מדבקות למניעת הריון וקרישיות יתר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/07/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני חיילת בת 20. אני זה כשנתיים אני נוטלת גלולות למניעת הריון מסוג יסמין. בחודש האחרון, התברר בבדיקות דם שגרתיות כי מספר טסיות הדם שלי עלה ושהוא מעט גבוה, כ-560 אלף. כנראה שהמצב נובע מהעובדה שאני סובלת מאנמיה קלה, וכעת אני מטופלת בברזל. הומלץ לי בבסיס להפסיק את נטילת הגלולות. עקב המלצה זו פניתי לגינקולוגית והיא המליצה לי לעבור למדבקות למניעת הריון מסוג אוורה. למיטב ידיעתי יש חשד שהמדבקות משחררות כמות גדולה יותר של הורמונים המעלים את הסיכויים לקרישת דם. אם כך, האם המעבר מיסמין למדבקות נכון?

תשובה:
מנגנון הפעולה של המדבקות למניעת הריון דומה מאוד למנגנון של הגלולות למניעת הריון, שכן שניהם מבוססים על הורמונים. ריכוז ההורמונים במדבקה נמוך ביותר, אך למרות זאת נשמעו לא מעט טענות והסתייגויות על ידי ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי), מכיוון שבניגוד לגלולות, ההורמונים במדבקה עוברים ישירות למחזור הדם. בשל כך, יש הטוענים שהשפעת האסטרוגן מן המדבקות גבוהה יותר, דבר שמביא לעלייה בסיכון לקרישיות. לאחרונה הוסיפה החברה שמייצרת את המדבקות הערה בנוסח: "עדיין לא ברור אם ההבדלים בריכוז ההורמון בין הגלולה למניעת הריון לבין המדבקה מגבירים את הסיכון לתופעות לוואי חמורות". לסיכום, אם כרגע את נמצאת במצב של סיכון מוגבר לקרישיות יתר, אני ממליצה לנקוט משנה זהירות ולא להשתמש באמצעי מניעה הורמונלי בשלב זה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו