דלג לתוכן
הסיבות לדם בצואה אצל ילד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

גיליתי אצל בני בן ה-7 צואה בדם, הדם נראה לעין גם בצואה וגם לאחר כמה שניות במים באסלה, וגם בניגוב. אני מאוד מודאגת, זה ילד קטן, מה יכולות להיות הסיבות?

תשובה:
דם בצואה בילדים קטנים מחייב בירור. הסיבה השכיחה ביותר היא מחלה זיהומית, דהיינו חיידק או וירוס המזהמים את המעיים, גורמים לדלקת של הרירית ובכך לדימום בצואה. ברוב המקרים של מחלה זיהומית, הילד גם סובל משלשולים, כאבי בטן וחום. אם הילד אינו סובל משלשולים וכאבי בטן, יש סיבות אפשריות נוספות, כגון פיסורה אנלית (מעין פצע קטן בפי הטבעת הנוטה לדמם, בדרך כלל הוא גם מלווה בכאבים), כיב באזור פי הטבעת או המעי הסופי, מחלות דלקתיות, פוליפים ועוד. עלייך לפנות לרופא הילדים לצורך תשאול ובדיקה גופנית. ייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות (בדיקות דם או הדמיה). חשוב להמשיך את הבירור בהקדם. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ואלרי דונצ'יק
ד"ר ואלרי דונצ'יק כירורגיה
מומחה כרורגיה כלי דם
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו