דלג לתוכן
הסבר לגבי תוצאות מעקב זקיקים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 31, מנסה להיכנס להריון שלישי כחצי שנה. שני ההריונות הקודמים היו טבעיים, ללא שום טיפולים. ביצעתי היום מעקב זקיקים ביום ה-13 למחזור. אורך המחזור בין 28 ל-31 יום. בחודשיים האחרונים אורכו היה 28 ימים. אלה התוצאות: עובי רירית: 9.2 מ"מ נצפה מעט נוזל בתעלת הצוואר בתוך השחלה הימנית מבנה צלול 18x29 מ"מ + מבנה צלול בת 5 מ"מ (זאת הפעם הראשונה במשך חצי השנה שיש גודל כזה, בבדיקות אחרות היו זקיקים בגודל סביר: 18.5, 19.5, 20.5 מ"מ) דוגלס: מעט נוזל חופשי עברתי גם בדיקת פרופיל הורמונלי ביום ה-4 למחזור והתוצאות היו תקינות לחלוטין. האם יש סיכוי שאכנס להריון, ואם כן מתי עלי לקיים יחסי מין? האם זה ציסטה או זקיק? האם יכול להיות שבתוך הציסטה יש זקיק בשל?

תשובה:
ממצא צלול בבדיקת אולטרסאונד מתאים יותר לציסטה, אך יכול להיות גם זקיק. אין זה אומר כי אינך יכולה להיכנס להריון, מה גם שהפרופיל ההורמונלי תקין, המחזור סדיר ועובי רירית הרחם תקין. הביוץ לפי ימי המחזור שלך אמור להיות באיזור היום ה-14 עד ה-16 למחזור. תוכלי לחשב בעצמך את זמן הביוץ לפי תאריך הווסת האחרון בעזרת המחשבון של אינפומד: http://www.infomed.co.il/OvulationCalc.asp
רופאים בתחום
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
מומחה ברפואה אסתטית
מרפאת היכל השן
מרפאת היכל השן רפואת שיניים
מרפאת שיניים ותיקה בחולון (למעלה מ-20 שנה) העוסקת בהשתלות שיניים ואסתטיקה דנטלית
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו