דלג לתוכן
הסבר לגבי ממצאי אולטרסאונד של בלוטת הערמונית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 57. להלן תשובה מבדיקת אולטרסאונד של הערמונית: מוגדלת - רוחב 54 מ"מ, גובה 30 מ"מ, נפח 346 סמ"ק. מותחמת על ידי קופסית שלמה. ערמונית בעלת מרקם אחיד אך עם הסתידויות גסות רבות, בעיקר בין Peripheral ו-Transitional Zone בשתי האונות. חוד הערמונית תקין. אונה מרכזית איננה בולטת על בסיס השלפוחית שתן. שלפוחיות זרע סימטריות. תחת הרדמה כללית נלקחו ביופסיות ערמונית מונחות סונאר. האם ממצאים אלו, ובמיוחד ההסתידויות הגסות המרובות, מרמזים על אפשרות של סרטן בבלוטת הערמונית?

תשובה:
הממצאים בבדיקת האולטרסאונד של הערמונית מעידים כי הבלוטה מוגדלת, וכן נצפו הסתידויות. ההסתידויות אינן בהכרח סימן לממאירות, הן גם יכולות להופיע כתוצאה מדלקות כרוניות של הערמונית. לא ציינת מהי רמת ה- PSA ואם היא גבוהה, ולכן איני יכולה לקבוע אם מדובר בממאירות בלוטת הערמונית. אמליץ לך להמתין לתשובות הביופסיה ולהישאר במעקב של אורולוג. בהצלחה! ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
פרופ' ניר גלעדי
פרופ' ניר גלעדי נוירולוגיה
נוירולוג בכיר, מנהל המערך הנוירולוגי במרכז הרפואי תל-אביב
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו