דלג לתוכן
מהם בדיוק תרופות ציטוטוקסיות ? איך בדיוק משפיע טיפול כימותרפי (טיפול בסר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/09/2000
1 דקות קריאה
שאלה:

מהם בדיוק תרופות ציטוטוקסיות ? איך בדיוק משפיע טיפול כימותרפי (טיפול בסרטן השד) על הירידה בכמות ההמוגלובין בדם ? מהם בדיוק תרופות ציטוטוקסיות ? איך בדיוק משפיע טיפול כימותרפי (טיפול בסרטן השד) על הירידה בכמות ההמוגלובין בדם ? מה זה המוגלובין ? איזה טיפולים קיימים כיום למניעת תופעת הלוואי של הטיפול הכימותרפי (ירידת רמת ההמוגלובין) ?

תשובה:
טיפול כימותרפי או טיפול בתרופות ציטוטוקסיות ניתן בדרך כלל להכחדת תאים ממאירים של גידול סרטני. ציטוטוקסי, משמעו בעברית, רעיל לתא, ואכן מטרת הטיפולים הציטוטוקסיים להרוג את התאים הממאירים. טיפולים אלו מכחידים בעיקר תאים שקצב התחלקותם גבוה, ובעיקר תאי סרטן, אך הם עשויים לפגוע בקצב חלוקתם של כל תאי הגוף, ומכאן נובעות תופעות הלוואי שלהם. אנמיה, חוסר דם, באנשים המטופלים בתרופות ציטוטוקסיות נובעת מהפגיעה של טיפולים אלו בתא האב של תאי הדם האדומים במח העצמות. תופעת לוואי נוספת היא ירידה בתאי הדם הלבנים ובטסיות הדם, המגבירים את הסיכון לזיהומים ולדימום, בהתאמה. מספר ימים או שבועות לאחר תום הטיפול חוזר ייצור תאי הדם לקצב התקין. [17/09/2000]
רופאים בתחום
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.8
( 78 חוות דעת )
"דר" מיכאל ינקו רופא מקצועי , קשוב , אכפתי , בעל אוזן קשבת ממליצה מאוד"
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר בת אל בר אלומה
ד"ר בת אל בר אלומה ריאות
מומחית ברפואת ילדים ורפואת ריאות ילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו