דלג לתוכן
תינוק עם בעיות אכילה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בני בן שנה ו-9 חודשים. זה 3 חודשים לפחות הוא מסרב לאכול ארוחות כלשהן. התזונה היומית שלו מורכבת מ-2 בקבוקי סימילאק, מעדן שוקולד או גמד קטן, מעט בייגלה וחצי גרבר. ניסיתי להציע לו מזונות שונים בדרכים מגוונות, אבל גם כאשר הוא מוכן לקחת כפית - הוא לועס אותה ולאחר מכן מוציא מהפה. משקלו 11 ק"ג והוא עדיין אינו מדבר אך מבין הכל. אנא עזרו לי.

תשובה:
קשיים בהאכלה אצל ילדים הם בעיה נפוצה. צריך להבדיל בין קשיים בהאכלה לבין הפרעת אכילה שגורמת להאטה בשגשוג ובהתפתחות. לפי הנתונים שמסרת, בנך מתפתח יפה וכמצופה בבני גילו. הפרעת אכילה מוגדרת כקושי בהאכלה שנמשך כמה חודשים סביב נושא האכילה. הדרך לבירור בעיות כאלו היא על ידי בדיקת עמידתו של הילד במה שמצופה ממנו מבחינת התפתחותית בהתאם לגילו. חשד לקיומה של הפרעת אכילה מתעורר כאשר הילד אינו עולה במשקל ונושא האוכל הופך לנושא עיקרי הגורם לטרדה רבה להורה, ובעקבות כך גם לתינוק. הסיבות להפרעות אכילה יכולות להיות רפואיות או רגשיות וסוציאליות. לעיתים מצבה הנפשי של האם - מצבים כמו דיכאון, עצבנות או חוסר מנוחה - משפיע על האכלת התינוק, לעיתים טכניקת ההאכלה איננה מתאימה לתינוק המסוים, ויש עוד סיבות רבות. אם את מתרשמת שמדובר בבעיה כרונית והילד אינו עולה במשקל, אני ממליץ לך לפנות לרופא הילדים על מנת שיבדוק אם ישנה בעיה רפואית כלשהי ויוכל להמליץ על המשך הטיפול אם יהיה בכך צורך. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
מנהל מחלקה לשבץ מוחי ומחלות נוירווסקולרית, בי"ח שיבא, תל-השומר
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו