דלג לתוכן
תסמינים של מחלת הנשיקה בילד בן 6
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי ילד בן 6 והרופא שלו חושש שיש לו מחלת הנשיקה. תחילה היתה לילדי פריחה של נקודות ורודות שנעלמות בלחיצה, אחר כך הופיעה נפיחות גדולה בבלוטות הלימפה בצוואר, במיוחד בצד ימין. אחר כך עלה לו החום ל-38.2. כל כ-6 שעות נתתי לו אקמולי ונורופן להורדת החום, אך כל כמה שעות החום עולה שוב, במיוחד בצהריים ובלילה. אין לילד תיאבון, הוא די תשוש וכואב לו קצת הגרון, למרות שלפני כשבועיים, כשעשינו לו משטח, התוצאה היתה בסדר. היום עשינו לו בהמלצת הרופא שלו בדיקות דם כדי לדעת אם ישנה אצלו או היתה לו מחלת הנשיקה. מה זה אומר ומה התסמינים של מחלת הנשיקה? האם זה יכול להיות משהו אחר? מה עלי לעשות? האם להמשיך לשלוח את הילד לגן אם בבוקר אין לו חום? האם להמשיך לשלוח את הילד לחוג השחייה שלו ולחוג הטקאוונדו שלו?

תשובה:
הגורם השכיח למחלת הנשיקה (infectious mononucleosis) הוא הנגיף EBV. המחלה מתאפיינת בחום, קשריות לימפה מוגדלות, ודלקת לוע. תסמינים נוספים הם עייפות, הרגשה רעה והזעות. בילדים בדרך כלל המחלה מתונה, ורק כ-10% מהילדים סובלים מהתסמינים המלאים שלה, למרות החשיפה לנגיף. בדרך כלל המחלה מתפרצת במלואה בין הגילאים 15 ו-24. מחלות נוספות המתאפיינות בחום, קשריות לימפה מוגדלות ודלקת הלוע, הן זיהום על ידי חיידק הסטרפטוקקוס, ציטומגלו וירוס, ולעיתים רחוקות גם טוקסופלזמה או נגיף ה- HIV. האבחנה של מחלת הנשיקה נעשית על ידי בדיקת דם שבה מוצאים לימפוציטים אטיפים ונוגדנים ל- EBV. תוכלו לקרוא יותר על הבדיקה באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=102
רופאים בתחום
ד"ר שי מנחם
ד"ר שי מנחם אורתופדיה עמוד שדרה
מנתח גב ועמוד שדרה, מומחה בכירורגיה אורתופדית
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
ד"ר ראובן אייכנבאום
ד"ר ראובן אייכנבאום נוירולוגיה
רופא מומחה בנוירולוגיה ושיקום
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו