דלג לתוכן
לאימי בת 43 התגלה בין הלבלב לכבד גוש. לאחר בדיקת MRI נאמר לה כי הגוש הו
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/09/2002
1 דקות קריאה
שאלה:

לאימי בת 43 התגלה בין הלבלב לכבד גוש. לאחר בדיקת MRI נאמר לה כי הגוש הוא ציסטה שבתוכה נוזל . שאלתי היא מה זה אומר? והאם צריך ניתוח כדי להסיר אותו? גוש ציסטי באזור ראש הלבלב יכול להיות שארית לאחר דלקת בלבלב, אבל יכול להיות גם תהליך אחר שדורש בירור נוסף. אנא המשיכו את הברור ע"י כירורג. ההחלטה אם כן או לא ניתוח תבוא מאוחר יותר. ראשית ינסו לאפיין את טיבו של גוש זה. ייתכן שתתבקשו לבצע אולטרסאונד אנדוסקופי - המוכנס לוושט, כמו כן ישנן בדיקות דם לסמנים כגון Ca- 19-9 שתוכלו לעשות.

תשובה:
לאימי בת 43 התגלה בין הלבלב לכבד גוש. לאחר בדיקת MRI נאמר לה כי הגוש הוא ציסטה שבתוכה נוזל . שאלתי היא מה זה אומר? והאם צריך ניתוח כדי להסיר אותו? גוש ציסטי באזור ראש הלבלב יכול להיות שארית לאחר דלקת בלבלב, אבל יכול להיות גם תהליך אחר שדורש בירור נוסף. אנא המשיכו את הברור ע"י כירורג. ההחלטה אם כן או לא ניתוח תבוא מאוחר יותר. ראשית ינסו לאפיין את טיבו של גוש זה. ייתכן שתתבקשו לבצע אולטרסאונד אנדוסקופי - המוכנס לוושט, כמו כן ישנן בדיקות דם לסמנים כגון Ca- 19-9 שתוכלו לעשות. [27/09/2002]
רופאים בתחום
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 5 חוות דעת )
"טיפול מרגיע ,סובלני ומקצועי"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו