דלג לתוכן
כאבי בטן לא ברורים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אימי בת 66, סובלת מזה חודשיים מכאבי בטן קשים ביותר (מתעוררת מהם גם בלילות), מעצירות קשה (קיבלה כדורי לקסדין משלשלים, היא לוקחת בהמלצת גסטרואנטרולוג כדור אחד ביום, כאשר בעקבות לקיחת הכדור ישנה יציאה אחת, לא גדולה, עד פעם ביום). כמו כן ירידה חריפה במשקל. המוגלובין - 14. לדבריה, בדיקת כליות תקינה, בדיקת רחם תקינה, אולטרסאונד לבלב, כבד, טחול- תקין. הופנתה לבדיקת קולונוסקופיה, אולם התור שנקבע לה הוא רק לעוד מספר שבועות. קיבלה כדורים נגד כאבים שלא משפיעים בכלל. רופאת המשפחה הציעה אפשרות של אשפוז לצורך בדיקות, אולם אימי מסרבת. על מה יכולים להצביע הסימפטומים האלו, והאם יש סיבה לדאגה, וצורך לזרז את הבדיקות? האם היית ממליץ על אשפוז בבית חולים לצורך בדיקות?

תשובה:
הסימפטומים האלה לא ספיציפיים, ויכולים להצביע על מספר גדול של בעיות. אין ספק שהעצירות והירידה במשקל מחייבים בירור, שבהחלט צריך לכלול קולונוסקופיה. אין צורך לבצע את הבדיקות האלו במסגרת אשפוז, אך אם נתקלתם בבעיות טכניות בתיאום הבדיקות - זאת בהחלט אופציה. בקשי מרופאת המשפחה להסביר לאימך את השיקולים בעד ונגד, ומה האפשרויות האבחנתיות על סמך הבדיקות שבוצעו. ההחלטה בנוגע לאשפוז צריכה להתקבל על ידה. ואגב, המינון המקובל של כדורי לקסדין הוא 2-3 טבליות לפני השינה, ולכן הסיכוי שכדור אחד ישפיע - נמוך.
רופאים בתחום
פרופ' יעקב בר
פרופ' יעקב בר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"טיפול מסור מקצועי סבלני"
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד"ר גנלין מדהימה, אמפטית, סבלנית, מקצועית, מצאנו אוזן קשבת לאתגרים שלנו עם ילדנו"
ד"ר עופר מרקוביץ
ד"ר עופר מרקוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל יחידת אולטרה סאונד נשים ויולדות בבית חולים מאיר כפר סבא, מנהל פורום ממצאים חריגים ומומים בעובר בבית חולים מאיר כפר סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו