דלג לתוכן
המינון הנכון לטיפול בתת-פעילות בלוטת התריס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

בחודש יולי אבחנו אצלי את מחלת השימוטו. בהמלצת אנדוקרינולוג התחלתי לקחת eltroxin 50mcg. במהלך החודש הראשון ללקיחת הכדור חלפו כל התופעות שהיו לי לפני לקיחת הכדורים, והרגשתי מצויין. המחזור האחרון לפני כשבועיים היה קשה מאוד ומאז כל התופעות כגון: עייפות, מיגרנות, כאבי רגליים וכו' חזרו. שאלתי היא, האם 50mcg מספיקים? בבדיקות האחרונות מחודש יולי Tsh היה 7.29 וה- free t4 היה 10. או שמא אני צריכה להגדיל את המינון? לידיעה: משקלי הוא 54 ק"ג והגובה 1.61.

תשובה:
המינון הממוצע הדרוש לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס הוא 1.6 מק"ג לק"ג של משקל גוף (במקרה שלך - 85 מק"ג), אבל קיימים הבדלים גדולים מאוד בצרכים בין אדם לאדם, והמינון נע בין 50 מק"ג ליום ל-200 מק"ג. לא ניתן להגיד אם 50 מק"ג הוא מינון מספיק, שכן יש לבדוק אם זהו מינון מספיק עבורך. חולים המטופלים באלטרוקסין מתחילים לחוש בשיפור לאחר שבועיים של טיפול, אך תגובה מלאה עשויה לארוך אפילו מספר חודשים. לאחר תחילת הטיפול באלטרוקסין יש לחזור על רמות T4 ו- TSH לאחר 3-6 שבועות, ויש להתאים את המינון לפי התוצאות (להעלות או להפחית). בשלב הראשון יעלו רמות T4, ורמות ה- TSH ישתפרו רק בשלב מאוחר יותר. בחולים הממשיכים לחוש בסימפטומים של תת- פעילות, כאשר רמות T4 נותרות נמוכות ניתן להעלות מינון לאחר 3 שבועות, למרות שיש לזכור שאין לצפות לתיקון מלא בשלב זה. לצורך זה יש להמתין 6 שבועות. יש להמשיך להעלות את מינון האלטרוקסין לפי הצורך מדי 3-6 שבועות, בהתבסס על ערכי בדיקות הדם, עד שה- TSH חוזר לנורמה. ערכי הבדיקות שצירפת הם מחודש יולי, אז גילו את המחלה, ולכן אינני יכולה להעריך על פיהן אם את זקוקה להעלאת מינון. עליך לערוך בדיקות דם עדכניות.
רופאים בתחום
פרופסור חן הופמן
פרופסור חן הופמן דימות
ד"ר חן הופמן מנהל שירות לנוירורדיולוגיה לא פולשנית, אחראי הדמיית מוח בילדים ובעוברים במחלקת הדימות, מרכז רפואי ע"ש שיבא, בית חולים תל השומר
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו