דלג לתוכן
פריחה אדומה ומגרדת אצל ילד בן 3
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

הנכד שלי בן 3 וסובל מפריחות אדומות ומגרדות עד זוב דם. הופיעה אצלו נפיחות מתחת לעיניים, כמו באלרגיה. הוא עבר בדיקות ולא נמצאה שום סיבה. אודה לכם מאד אם תעזרו.

תשובה:
לא ניתן להגיע לאבחנה רפואית מבלי לקבל את ההיסטוריה הרפואית של החולה, לבצע בדיקה גופנית ולערוך בדיקות דם או בדיקות דימות נוספות לפי הצורך. אין תחליף לבדיקה אצל רופא עור שיקבע את האבחנה וייתן טיפול בהתאם לה. על פי שאלתך קשה לי להבין האם נכדך ביקר אצל רופא עור, ואילו בדיקות הוא עבר כבר. מהפירוט המאוד חלקי בשאלתך, ולפי גילו, יש להניח שנכדך סובל מסוג כלשהו של פריחה או מאטופיק דרמטיטיס ("אסתמה של העור"). התסמינים הם בדרך כלל גרד עז עד זוב דם, אדמומיות ונפיחות באזורים מועדים, כגון סביב העיניים, העורף, הצוואר, החזה, בקיפולי עור, בברכיים ובמרפקים. לאלרגיות אין תרופת פלא אשר מטפלת באלרגיה עצמה, ורוב התרופות משמשות להקלה על התסמינים בלבד. הדרך הטובה ביותר היא המניעה: לדעת אם ישנם גורמים ספציפיים המשפיעים על התפרצות, אם יש קשר לעונות השנה, אם יש קשר לשימוש במים קרים או חמים, ולזהות את התסמינים בתחילת התפרצותם ולהקדים טיפול. ד"ר גיל טאובר - אינפומד
רופאים בתחום
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
מנתח עיניים בכיר ב"אסותא" ת"א
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו