דלג לתוכן
משמעות התוצאות של בדיקת CPK
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/12/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

ערכתי בדיקות דם מקיפות ורמת ה- CPK שלי לפיהן היתה פי 2.2 מן הרמה הגבוהה ביותר הנורמלית: 376. מהו בכלל CPK, והאם אני במצב מסוכן בריאותית?

תשובה:
CPK הוא קיצור של שמו של האנזים קראטין פוספוקינאז. זהו אנזים שנמצא בכל השרירים בגוף, ויש לו תפקיד בייצור האנרגיה בשריר. כאשר נגרם נזק כלשהו לשריר, האנזים משתחרר לדם ואז רמתו בדם עולה. גם לאחר פעילות גופנית יש נזק מסוים לשרירים, ורמת האנזים בדם עולה באופן נורמלי. האם ביצעת את הבדיקה לאחר פעילות גופנית? רמת אנזים גבוהה נמדדת גם במקרים של נזק לשריר הלב, כמו באוטם שריר הלב, אך אם הבדיקה נעשתה כחלק מבדיקות שגרתיות, ואינך סובל מבעיית לב, כאבים בחזה או קוצר נשימה, הסיכוי שהתוצאה קשורה לבעיה בלב קטן מאוד. רצוי לחזור על הבדיקה לאחר שבוע ללא פעילות גופנית לפני הבדיקה. תוכל למצוא מידע רב בנושא אם תבצע חיפוש בפורטל אינפומד של המילה CPK. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אלי רוזנפלד
ד"ר אלי רוזנפלד כירורגיית פה ולסת
רופא בכיר במחלקה לכירורגיית פה ולסתות בביה"ח בילינסון, מרכז רפואי רבין בפתח תקווה.
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
מנתח עיניים בכיר ב"אסותא" ת"א
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו