דלג לתוכן
מה מותר ומה אסור לאכול לפני בדיקת דם סמוי בצואה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי הפרעה קלה בתפקודי כבד וירידה ברמת הברזל בדם. נתבקשתי על ידי רופא המשפחה לבצע בדיקת דם סמוי. ביום השני של הבדיקה אכלתי בטעות עגבניה, וביום שלמחרת אכלתי 2 מלפפונים קטנים. האם עלי להתחיל את הבדיקה מהתחלה ולהימנע במשך 3 ימים מלאכול ירקות בכלל?

תשובה:
על פי המלצת המרכז הארצי לבקרת סרטן יש להימנע מאכילת בשר בקר וכבד במשך 3 ימים לפני ביצוע בדיקת דם סמוי בצואה. אין המלצה להימנע מאכילת ירקות. כמו כן, מומלץ להפסיק נטילת כדורים המכילים ברזל. מאחר שבבדיקה נבדקת נוכחות של ברזל, המחמירים ממליצים להימנע מאכילת מוצרים עשירים בברזל, כגון פלפל, צנון, לפת, חזרת, כרוב, כרובית, ברוקולי נא, ומלון מסוג Cantaloupe. רשימה זו אינה כוללת מלפפון ועגבניה, ולכן את יכולה לבצע את הבדיקה כמתוכנן. מומלץ להימנע גם מאכילת פרי הדר וויטמין C ותרופות המכילות אותו, שכן הוא עשוי לגרום לתוצאה שלילית שגויה‏. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
פרופ' בנימין מילר
פרופ' בנימין מילר עיניים
רופא עיניים בכיר בביה"ח איכילוב. מומחה במחלות רשתית וגלאוקומה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו