דלג לתוכן
אני נשואה ואם לשלושה ילדים. כ- 6 שנים אני לוקחת גלולות למניעת הריון. בת
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/10/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נשואה ואם לשלושה ילדים. כ- 6 שנים אני לוקחת גלולות למניעת הריון. בתחילה מיקרודיול ולאחר הלידה האחרונה הרופא החליף לי לפמינט. שמעתי מחברות כי יש אמצעי חדש וזוהי הזריקה למניעת הריון. רציתי בבקשה לדעת מהי אותה זריקה, האם יש לה חסרונות או יתרונות לגבי הגלולות, ובמיוחד כיצד היא משפיעה על המחזור החודשי (האם האישה מקבלת וסת אחת לחודש, או כמו הגלולות אחת לשלושה שבועות) והאם ישנם דימומים באמצע החודש עם הזריקה.יש לציין כי ברצוני להביא עוד ילדים בעתיד.

תשובה:
זריקה למניעת הריון נקראת Depo-provera ומכילה פרוגסטרון בלבד. היא ניתנת כל 3 חודשים. מדובר באמצעי מניעה יעיל ביותר ונוח מאוד, כיוון שיש צורך רק ב 4 זריקות בשנה, ולכן זה פוטר מהצורך לזכור ליטול גלולות כל יום. החסרונות הם: א. דימום וסתי בלתי סדיר בחודשים הראשונים, ומקץ כשנה רוב המשתמשות בזריקה לא תקבלנה דימום וסתי כלל. אין בכך כל בעיה רפואית, אך הדבר עשוי לגרום לאי נוחות למי שזה חשוב לה. ב. ייתכנו תופעות לוואי של פרוגסטרון במקרים בודדים, הצרה שתופעות אלה יהיו ממושכות, כי הזריקה היא לטווח ארוך: עליה במשקל, גודש בשדיים , דיכאון. ג. עיכוב של עד שנתיים בסיכוי לכניסה להריון לאחר הפסקת הזריקות, לכן לא מומלץ אם את רוצה להיכנס להריון בשנתיים הקרובות.
רופאים בתחום
ד"ר יוסף לייטנר
ד"ר יוסף לייטנר אורתופדיה
מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה בבי"ח מאיר, כפר סבא
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
פרופסור חן הופמן
פרופסור חן הופמן דימות
ד"ר חן הופמן מנהל שירות לנוירורדיולוגיה לא פולשנית, אחראי הדמיית מוח בילדים ובעוברים במחלקת הדימות, מרכז רפואי ע"ש שיבא, בית חולים תל השומר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו