שאלה - תופעות לוואי של התרופה אסטרופם

השאלה:
אני בת 26, מנסה להיכנס להריון שני עם בעיית ביוץ לפני מקווה. יש לי ילדה בת שנה שנולדה אחרי 4 שנים של נסיונות להיכנס להריון, וההריון שלה נקלט עם נטילת אסטרופם בניסיון השני. אני נוטלת שוב אסטרופם מהיום השלישי של הווסת למשך 8 ימים, אבל הפעם הדברים לא




תשובה:


אסטרופם הוא אסטרוגן סינתטי. תרופה זו ניתנת כטיפול לכמה בעיות, בין השאר כטיפול הורמונלי חלופי (HRT) בתסמיני גיל המעבר, טיפול בבעיות אל-וסת האופייניות לשלב שלפני גיל המעבר, כטיפול בליקויים במחזור הווסת ועוד.

תופעות הלוואי הנפוצות של תרופה זו כוללות כאב ורגישות בשד, כאב ראש, נשירת שיער, בחילות, הקאות וכאבי בטן. תופעות לוואי נדירות יותר כוללות אלרגיה, כאבי גב, הפרשות מהשד או גושים בשד, שיעול, כאבים ונפיחות ברגליים, כאב בחזה, שתן כהה, דיכאון, סחרחורת, חום, עילפון, כאבי שרירים, דימום וגינלי, הפרעות בדיבור ובראיה והצהבה של העור והעיניים.

הן הדימום הוגינלי והן הכאבים בשד הימני יכולים להיות כתוצאה מהתרופה. תשובתי אינה באה במקום בדיקה וייעוץ גינקולוגי. אם הדימום ממשיך או הכאבים בשד מתגברים, אנא פני לגינקולוג.

שיהיה בהצלחה,

ד"ר קרן גלרון - אינפומד










רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים/מטפלים בתחום
פרופ' נחום ויסמן פרופ' נחום ויסמן
מומחה לתזונה רפואית,...קרא עוד
ד"ר אמיר רבהון ד"ר אמיר רבהון
מומחה במיילדות, גינק...קרא עוד

שאל אותנו שאלה
בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל