דלג לתוכן
עליה ברמת כולסטרול בעת נטילת גלולות למניעת הריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 31/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני לוקחת את הגלולות מליאן כבר שנתיים בערך, ובנוסף אני לוקחת אלטרוקסין בגלל בעיה בבלוטת התריס. לפני 3 חודשים העלו לי את מינון האלטרוקסין מ-50 ל-100 מ"ג. בבדיקה האחרונה שעשיתי מצאו אצלי כולסטרול גבוה. אני מאוד רוצה לדעת עקב מה הכולסטרול עלה בגלל הגלולה או בגלל האלטרוקסין? עקב כך גם הפסקתי לקחת את הגלולות ביום הרביעי. האם זה בסדר, או שהייתי צריכה לחכות לסיום החפיסה?

תשובה:
אסטרוגנים (חלק ממרכיבי הגלולה), עשויים לגרום לירידה ברמות התירוקסין החופשי, ולכן לעיתים יש צורך להעלות את מינון האלטרוקסין. לא ידוע על קשר בין רמת הכולסטרול ונטילה מבוקרת של אלטרוקסין. לעומת זאת, גלולות יכולות לגרום לעליה ברמת הכולסטרול. אם את זקוקה לאמצעי מניעה, פני לרופא המטפל, ובקשי גלולה חלופית, לפעמים לגלולות שונות יש השפעות שונות. תוכלי גם להיעזר במדריך אינפומד לאמצעי מניעה: http://www.infomed.co.il/preg/birthControl.asp
רופאים בתחום
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה אא״ג וניתוחי ראש וצוואר
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
מומחה ברפואת ילדים, אלרגיה ואימונולוגיה קלינית בילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו