דלג לתוכן
כאבים באזור המותן עם הקרנה לרגל שמאל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/05/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 27 וחצי, לא סובלת בדרך כלל מבעיות רפואיות, 10 חודשים אחרי לידה. לאחרונה יש לי כאבים במותן שמאל. בבדיקת אולטרסאונד של הכליות ודרכי השתן לא נמצא דבר בכליה השמאלית. בכליה הימנית נמצאה הרחבה. הכאבים מופיעים בעיקר אחרי אוכל, אך לא רק. כשהכאבים חזקים, הם גם מקרינים לרגל שמאל.

תשובה:
מספר סיבות יכולות לגרום לכאבים באזור המותניים. לרוב מדובר בבעיות בכליות - אבן, דלקת או אבצס. עוד סיבות אפשריות הן שינגלס (שבדרך כלל מופיע עם פריחה או פצעים) דלקת מפרקים של עמוד השדרה או מחלה בדיסקים. האם עברת בדיקת שתן, מלבד סונר כליות ודרכי שתן? מכיוון שציינת כי עברת כבר סונר של כליות ודרכי השתן, פחות סביר שהבעיה היא בכליות. ציינת כי הכאבים מקרינים לרגל שמאל, ולכן אני נוטה לחשוב שמדובר בבעיה בעמוד השדרה, הגורמת ללחץ על העצב, המקרין לרגל שמאל. כדאי לפנות לרופא המשפחה, שיפנה אותך לבדיקות נוספות לשם בירור סיבת הכאבים. תחילה תעברי בדיקות דם ושתן, ואם לא תימצא הבעיה, אפשר לעשות גם צילום של עמוד השדרה. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.8
( 78 חוות דעת )
"דר" מיכאל ינקו רופא מקצועי , קשוב , אכפתי , בעל אוזן קשבת ממליצה מאוד"
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו