דלג לתוכן
ציסטה ע"ש בייקר בברך
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/11/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כשבוע סובבתי את הברך, ומאז אני לא יכול ליישר אותה עד הסוף או לכופף. לפעמים תוך כדי הליכה הברך "מחליקה" לי החוצה - כאילו שאינה יציבה. בבדיקת US רשום: בסריקת פוסה פופליטאה הודגם תהליך ציסטי באורך 2.73 ס"מ המתאים לבייקר ציסט (Baker's cyst). מה פירוש הדבר? האם כדאי לעשות MRI ?

תשובה:
אתה מתאר חוסר יישור וחוסר כיפוף שהם מטרה טיפולית בפני עצמה. חשוב להשיג טווחים מלאים בברך. אתה מתלונן על תחושת חוסר יציבות בברך והרגשת ברך בורחת. יש צורך לברר את מצב הברך, כי תלונה כזאת יכולה לנבוע גם מחוסר היישור והכיפוף המונעים מנח יציב, אך תיתכן גם ממצבי נזק מניסקיאליים או רצועתיים הפוגעים ביציבות המפרק. אין צורך לדעתי כעת ב- MRI . יש צורך כעת להתחיל טיפול פיזיותרפי שינסה לשקם את הברך מכול הבחינות התפקודיות. לסיכום - יש מה להיעזר בפיזיותרפיה להחזרת היכולת לתפקד בצורה שוטפת לאחר מצב של גירוי כואב בברך . גש והתחל טיפול. פרטים נוספים על ציסטה ע"ש בייקר תוכל לקרוא בתשובה קודמת באינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_102006_7.htm
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר בוריס סחנוביץ
ד"ר בוריס סחנוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא בכיר
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"חוויה מצויינת!שירות מעולה!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו