דלג לתוכן
מהי משמעות העליה בסמן לסרטן קיבה?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/11/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני 4 שנים עברתי כריתה חלקית של קיבה + ושט עקב גידול בדרגה B1 , וכן פרוטוקול כמותרפי והקרנות למניעה. מאז אני במעקב ותוצאות הסמנים תקינות. בפעם אחרונה עשיתי בדיקה ב פברואר השנה. בשבוע שעבר ערכתי בדיקה חוזרת לקראת מפגש מעקב, והסמן CA19-9 זינק ל- 365 (כל הזמן היו תוצאות בסביבות ה 20 ). שבוע לפני לקיחת הדם לבדיקה קיבלתי זריקת חיסון לצהבת מסוג B (לקראת נסיעה). האם חיסון זה יכול לגרום לערכים הגבוהים של הסמן?

תשובה:
אינני מכירה השפעה כזאת של החיסון להפטיטיס B, ולא מצאתי מחקרים שאזכרו תופעה כזאת במאגרי מידע רפואיים, אם כי הוא עשוי לעלות באופן זמני במצבים המשפיעים על הכבד ועל הלבלב. רמת הסמנים רלוונטית למעקב רק אם כאשר אובחנת לפני 4 שנים רמת CA19-9 היתה מוגברת. אם הרמה לא היתה מוגברת אז - קשה להתייחס לעליה ברמת הסמן כאינדיקציה להישנות המחלה, משום שלא מדובר בסמן ספציפי לסרטן קיבה, והוא עשוי לעלות במצבים שונים, ביניהם סוגי סרטן שונים, אך גם מחלות שפירות של הלבלב ומערכת המרה.
רופאים בתחום
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 122 חוות דעת )
"ד״ר אנה מבחינתי הכי מקצועית בתחום. לומדת ומתעדכנת בכדי להיות הטובה ביותר רגישה וסבלנית ללקוחותיה, היא אדם הגון וישר ."
פרופ' מיכל קרמר
פרופ' מיכל קרמר עיניים
מנהלת שרות אוביאיטיס, כולל מרפאת אוביאיטיס ילדים בשניידר, מחלקת עיניים, מרכז רפואי רבין
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו