דלג לתוכן
סיבות אפשריות לגרד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

כבר יותר משבועיים אני מגרדת בכל הגוף, אפילו הופיעו לי פצעונים. אינני רואה כל סיבה לכך, כיוון שעשיתי בדיקות דם, ולפי הרופא המטפל, שום דבר לא מצביע על איזושהי בעיה. לפני כחודש וחצי אושפזתי בבית חולים כי לקיתי במחלה הנקראת שושנת יריחו, ולפני כשבוע הפסקתי את נטילת האנטיביוטיקה. הזמנתי תור לרופא עור, אך אני עדיין מחכה. רופא המשפחה שלי נתן לי Fenistil, אך זה לא עזר לי כלל. בזמן האחרון לא לקחתי אף תרופה חדשה מלבד התרופות הרגילות שאני לוקחת בדרך כלל.

תשובה:
יש סיבות רבות ומגוונות לגרד. במבוגרים הסיבה השכיחה ביותר לגרד היא עור יבש שיש לשמנו. ישנן שורה של מחלות מערכתיות, כמו אי-ספיקת כליות, כבד וגידולים שעלולים לגרום גרד. תיאורטית, ייתכן גם שזוהי תגובה לטיפול האנטיביוטי. עם זאת, מכיוון שאת מציינת שהיית מאושפזת בבית חולים, עולה אפשרות שנדבקת בגרדת (Scabies) שגורמת לגרד עז ביותר שלא מגיב במיוחד לטיפול אנטי אלרגי, כמו פניסטיל. אבחנה של גרדת נעשית במרפאה על ידי בדיקה פשוטה, וישנם מספר טיפולים יעילים לבעיה זו. עלייך לפנות לרופא עור להיוועצות בנושא זה. בהצלחה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' בנימין מילר
פרופ' בנימין מילר עיניים
רופא עיניים בכיר בביה"ח איכילוב. מומחה במחלות רשתית וגלאוקומה
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר איתן ראט
ד"ר איתן ראט עיניים
5.0
( 8 חוות דעת )
"רופא מקצועי, אנושי, מסביר פנים ונעים הליכות. פשוט איש מיוחד! ממליצה עליו בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו