דלג לתוכן
תופעות לוואי של אלטרולט שנלקח לטיפול בכאבי ראש
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני מטופלת כ-5 ימים בכדור Elatrolet במינון 10 מ"ג שנלקח פעם ביום לפני השינה למניעת כאב ראש על רקע מתח. הכדור גורם לי ליובש בפה, לבחילה ולריח רע בפה. האם להמשיך? או איזה כדור חלופי לקחת?

תשובה:
אלטרול (Amitriptyline) היא תרופה ממשפחת הטריציקליים, ותופעות הלוואי שלה כוללות הפרעות בקצב הלב ותופעות אנטי כולינרגיות (כתוצאה מבלימת מערכת העצבים הכולינרגית), דבר הגורם בין היתר ליובש בפה. אם מדובר בטיפול קצר מועד (עד שבועיים), את יכולה לנסות אחת מהתרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים ( ואבן, לוריבן, קלונקס). אלה תרופות מרגיעות והמשרות שינה. לתרופות אלו יש אפקט ממכר, וגם מפתחים הסתגלות לתרופות אלו, ולכן לא מומלץ שימוש ממושך בהן. כנגד כאבי הראש את יכולה להשתמש באופטלגין או באקמול. אני ממליצה לך לפנות לייעוץ רופא המשפחה על מנת שיתאים לך תרופה אחרת. עם זאת, אם הכדור הנוכחי עוזר לך, יתכן שתמצאי את תופעות הלוואי פחות מטרידות בעוד מספר ימים. לגבי מתח נפשי, רצוי לנקוט אמצעים נוספים מפחיתי מתח וחרדה, כמו פעילות גופנית אירובית (הליכה או שחיה, מומלץ לפחות כשעה 3-4 פעמים בשבוע), שיטות הרפיה כמו מדיטציה או יוגה, או כל פעילות אחרת שאת אוהבת ושיש לה אפקט מרגיע. הקדישי תשומת לב ודאגה למצבך הנפשי. תרופות אינן פתרון קסם, אף על פי שהן יכולות בהחלט לעזור. בהצלחה רבה! ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"חוויה מצויינת!שירות מעולה!"
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו