דלג לתוכן
"דיכאון של יום ראשון"
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נוטל מספר תרופות: ויאפקס XR במינון של 300 מ"ג, מודל פורטה 100 מ"ג, סרוקוול 50 מ"ג, ואלטרוקסין 75 מ"ג. מצבי הכללי יחסית טוב, אני בתפקוד מלא, אבל כל מוצ"ש ויום ראשון אני מקבל דיכאון די חריף שמאוד מקשה עלי את התפקוד. הבעיה ישנה כבר כמה שנים, והרופא שלי לא מצליח למצוא פתרון. הוא ניסה לתת לי אלפרוקס 1 מ"ג אבל זה לא עזר. הוא ניסה גם להעלות את המינון של סרוקוול רק ליום הבעייתי בשבוע, אבל זה לא עזר. האם מוכרת לך תופעה זו של דיכאון חריף שמופיע רק ביום ראשון? האם ידוע לך על פתרון לבעיה?

תשובה:
הבעייה של דיכאון של תחילת השבוע מוכרת לא רק לעוסקים בבריאות הנפש אלא גם באוכלוסיה באופן כללי, ובארצות דוברות האנגלית, שבהן השבוע מתחיל ביום שני, התופעה אפילו קיבלה את הכינוי Monday blues, או בתרגום חופשי לעברית - דיכאון של יום ראשון. ברוב המקרים, זהו מצב של דיכאון כרוני, אשר מחמיר דווקא לקראת תחילת שבוע העבודה בשל החרדות הקשורות לשלב זה של השבוע. לא תיארת במה מתבטא הדיכאון החריף שיש לך לדבריך, ולכן תשובתי יחסית כללית. מבחינה תרופתית, אתה מטופל באופן מאסיבי, ואני אפילו לא בטוחה שאתה זקוק לכל התרופות השונות שאתה נוטל, אך רק פסיכיאטר/ית שמכיר אותך באופן אישי יוכל לדעת זאת בוודאות. מכיוון שבדרך כלל הקושי של התחלת שבוע מבטא איזשהו קושי בסיסי ועמוק בהתמודדות, או בעיה ברצון ובמוטיבציה להתמודד עם מטלות החיים והתפקוד היומיומי, הייתי מציעה לנסות את האופציה של טיפול פסיכולוגי על מנת להגיע לשורש הבעיה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
פרופ' יעקב בר
פרופ' יעקב בר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"טיפול מסור מקצועי סבלני"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו