דלג לתוכן
ערכי בילירובין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/11/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 44, בריאה בדרך כלל. לפני 20 שנה חליתי בצהבת. לפני כמה חודשים עשיתי בדיקת דם ויש לי נוגדנים להפטיטיס B. במשפחתי יש תסמונת גילברט (לכל המשפחה). בבדיקת דם לפני 4 חודשים התוצאות הראו רמת בילירובין טוטאל של 1.88. אתמול חזרתי על הבדיקות ואלה התוצאות: bilirubin total 2.11 bilirubin direct 0.49 bilirubin indirect 1.62 alt 11 ast 14 ggt 8.9 בבדיקה הקודמת, לפני 5 חודשים, רמת הכולסטרול היתה 215, ומאז אני מקפידה על אימון גופני חצי שעה ביום. מדוע רמת הבילירובין עלתה בחודשים האלה? האם יש לזה קשר למאמץ הגופני? האם להפסיק? במשך חמשת החודשים האחרונים אני לוקחת כל יום כדור אומגה 3 וכמוסת שום. האם זה מה שגרם לעלייה ברמת הבילירובין? האם עליי להיות מודאגת?

תשובה:
ערכי בדיקות הדם שפירטת, למעט ערכי הבילירובין, תקינים. ערכי הבילירובין שהתקבלו גבוהים מעט מן הנורמה, ומאחר שחלק הארי הוא בלתי-ישיר (indirect) יש להניח שמדובר בעליה על רקע סינדרום גילברט. סינדרום גילברט הוא סינדרום (ולא מחלה) המתרחש כתוצאה ממוטציה שכיחה למדי באנזים המשתתף במטבוליזם של בילירובין בכבד. כתוצאה מכך נגרמת עלייה קלה בערכי בילירובין בלתי-ישיר בבדיקות דם, המחמירה בעיתות עקה (בעיקר בזמן רעב, מחלה או פעילות גופנית מאומצת). מצב זה אינו מסוכן, ואינו מצריך טיפול, וישנם אף דיווחים שלפיהם רמה מעט גבוהה של בילירובין מקנה הגנה מסויימת מפני מחלות לב. בלי קשר לכך, מומלץ לחזור על בדיקות הכולסטרול, כדי לוודא שרמת הכולסטרול בתחום הרצוי. איחולי בריאות, ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
מומחה ברפואה אסתטית
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו