דלג לתוכן
כבר שנים שאני סובלת מצריבה איומה בפות. הצריבה מתגברת בזמן קיום יחסי מין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/11/2001
2 דקות קריאה
שאלה:

כבר שנים שאני סובלת מצריבה איומה בפות. הצריבה מתגברת בזמן קיום יחסי מין. לאחר בדיקות רבות אובחנה הבעיה - כ- וסטיבוליטיס. מאז עברתי את כל הטיפולים האפשריים (משחות, כדורים, דיאטה, זריקות ואפילו ניתוח! אבל היום כחודש וחצי אחרי הניתוח, אני עדיין ממשיכה להרגיש את הצריבה הנוראית הזו. שאלתי היא, האם יכול להיות שמדובר במשהו אחר? אילו בדיקות כדאי לבצע והיכן? אודה על תגובתכם. אני כבר ממש מיואשת ..

תשובה:
אכן בעייתך קשה ומטרידה. הסיבה לכאב באזור הפות או vulvodynia אינה ידועה. הכאב שורף, מתחיל באופן פתאומי ועשוי להפוך כרוני ולהימשך חודשים ושנים. הכאב עלול להגביל מאוד את הפעילות הרגילה (ישיבה, הליכה), להפריע לקיום יחסי מין, לגרום לירידה באיכות החיים, ללחץ נפשי ולדיכאון. דרושה בדיקה גינקולוגית מדוקדקת לפני תחילת טיפול. הטיפול הקלאסי הוא בתרופות ממשפחת הטריציקלים להקלה על הכאב, כדורי סידן, דיאטה דלת אוקסלאט, משחות סטרואידיות, זריקות אינטרפרון, וטיפול פיזיותרפי לחיזוק והרפיית שרירי האגן. במקרים קשים ניתן לבצע ניתוח או טיפול בלייזר המסיר את אזורי העור הנגועים. הניתוח עוזר לשני שליש מהמנותחות. כיון שהתסמינים חזרו מוקדם מאוד, עליך ראשית לחזור לרופא שניתח או לרופא המטפל ולוודא שלא התפתחו סיבוכים באזור הניתוח. הדרך לטפל בבעיה קשה זו, היא לשוב אל הרופא המטפל ולנסות לראות האם יש משהו נוסף שניתן לעשות. לדוגמה, לנסות ולאבחן בעיות עור כגון פסוריאזיס או סבוריאה או תגובה אלרגית לזיהום בקנדידה, לסבון מסוים, למשחות ולקרמים שאולי גורמים לכאב. בכל מקרה, ישנן מספר המלצות כלליות להקלה על התסמינים ולמניעת גירוי נוסף של אזור הפות: יש ללבוש תחתוני כותנה בלבד, לא ללבוש גרביונים, להימנע מלבוש צמוד מדי, להשתמש בסבון עדין או רק במים, לא למרוח קרמים, שמנים או דאודורנטים באזור, כדאי לכבס פעמיים את ההלבשה התחתונה ללא מרכך כביסה, לעשות אמבטיות ישיבה להקלה על תחושת השריפה, ולשטוף את הפות לעתים תכופות במים, לא לבצע ספורט של רכיבה על אופניים או רכיבה על סוסים. מידע נוסף: http://www.aafp.org/afp/990315ap/990315d.html
רופאים בתחום
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, רופא בכיר מחלקה נפרולוגית בית חולים וולפסון
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
פרופ' זיו מזור
פרופ' זיו מזור רפואת שיניים
מנהל מרפאה רב תחומית ומרכז לטיפולי חניכיים והשתלות שיניים בתל אביב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו