דלג לתוכן
חום ושלשולים שנגרמו על ידי חיידק השיגלה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

לאחר שבתי בת השנתיים בלעה כמויות גדולות של חול במעון (נטען שהחול נקי, הוחלף לא מזמן ומכוסה בסוף כל יום), היא פיתחה חום של 40 מעלות והתחילה לשלשל שלשול מימי מאד ורירי. החום נמשך יום וחצי והפסיק. השלשול החריף גם הוא, ונפסק אחרי כיומיים, אך בתי ממשיכה לשלשל כפעם-פעמיים ביום שלשול רירי, אך לא מימי. היא עברה בדיקת צואה והתקבל כי יש לה חיידק מסוג שיגלה. רופא אחד טען זה כנראה עבר לבד, היות שאין לה כבר חום והיא כבר לא משלשלת, ואמר שיש לחזור על התרבית בעוד 3 שבועות. רופא אחר אמר שזה מאד מסוכן, ושיש להשאיר אותה בבית ולבצע תרבית צואה שוב בעוד 3 ימים כדי לוודא שהמחלה עברה. האם החיידק הזה באמת כה מסוכן? האם באמת עלי להשאיר את הילדה בבית? היא כבר 6 ימים ללא חום ויומיים ללא שלשולים כלל. התרבית נלקחה לפני 3 ימים. אודה לכם על תשובה מהירה, מכיוון שהרופא הלחיץ אותי.

תשובה:
לרוב החום עובר לאחר 24 שעות, והשלשולים לאחר 72 שעות, ולכן אין סיבה לדאגה. אם השלשול מחמיר, ממשיך או חוזר, ניתן לשקול קבלת טיפול אנטיביוטי וכמובן נוזלים – חשוב מאוד שהילדה תקבל חזרה את כל נוזלים שהיא מאבדת. לפי מה שאתה מתאר, לילדה כבר אין חום ולא שלשולים, ולכן לא צריך להשאירה עוד בבית, אלא אם כן אתה מרגיש שהיא עדיין חלשה. באמת כדאי לחזור על התרבית בעוד 3 שבועות. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
מרפאת היכל השן
מרפאת היכל השן רפואת שיניים
מרפאת שיניים ותיקה בחולון (למעלה מ-20 שנה) העוסקת בהשתלות שיניים ואסתטיקה דנטלית
 צמח החיים בע"מ
צמח החיים בע"מ רפואה משלימה
המרכז לבריאות העורקים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו