דלג לתוכן
נימול בשפתיים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/05/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 64. לפני למעלה מחצי שנה הגיעה אלי בקשה לתרומת טסיות דם עבור ילדה חולה במצב קשה. מפאת גילי חששתי שלא יקבלו את תרומתי, כפי שקרה לי במקרים קודמים שבהם ביקשתי לתרום מוח עצם ותרומות אחרות, אבל להפתעתי אמרו לי שאני יכול לתרום עד גיל 65. כשנבדקתי בבנק הדם בבית חולים האחות שמחה לבשר לי שהספירה שלי מאד גבוהה ושהיא תוכל לקחת ממני 2 מנות טסיות, וכך היה. במהלך הבדיקה, עקב תחושת נימול נמשכת בשפתיים, ניתנו לי 4 כדורי קלציום למציצה. הבעיה שתופעת הנימול בשפתיים נמשכה כמה שבועות. לפני כחודשיים התקשרו אלי שנית בבקשה לתרומה דחופה, סיפרתי להם על בעיית הנימול וענו לי שלא יכול להיות קשור ושאין לי מה לדאוג. לנוכח תיאור הדחיפות בצורך, השתכנעתי ושוב באתי לתרום, אבל הפעם הסכמתי לתרום רק מנה אחת. עד היום אני מרגיש נימול בשפתיים, לפעמים יותר ולפעמים פחות. למה זה יכול להיות קשור ומה עלי לבדוק?

תשובה:
ישנם כמה גורמים שיכולים לגרום לתחושה של נימול בשפתיים, היפוקלצמיה (תת-סידן בדם, תת-סידניות) הוא אחד מהם. גם סוגים שונים של אנמיה יכולים לגרום לכך, וזה הקשר שיכול להיות בין התופעה לבין תרומת הדם. אמליץ לך לפנות לרופא המשפחה שלך על מנת שתוכלו למצוא את הסיבה. ד"ר גיא פישמן - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 5 חוות דעת )
"טיפול מרגיע ,סובלני ומקצועי"
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"רופא אדיב ומקצועי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו