דלג לתוכן
חשיפה לקרינה במהלך שיקוף מערכת העיכול העליונה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/07/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 31, ובגיל 17 עשו לי שיקוף עם בליעת בריום שנמשך זמן רב וכלל הרבה צילומים, והתבצע ללא הגנה על אזור הרבייה. אני יודעת שאזור הרבייה רגיש במיוחד לקרינה, ובאחת התשובות שנתתם לשאלה שנשאלה כאן, כתבתם שגם מוטציה בודדת עלולה לגרום נזקים חמורים לתאי הרבייה. אני מאוד מודאגת מכיוון שאני מתכננת ילדים בעתיד. האם תוכלו לומר לי מה הסיכון במקרה שלי לנזק לשחלות ולביציות?

תשובה:
החשש שלך מפני הקרינה שספגת במהלך הבדיקה מובן - קרינת רנטגן עלולה לגרום לפגיעה בחומר הגנטי שבתאים, והדבר משמעותי במיוחד בתאי מערכת הרביה. אולם כמות הקרינה שאליה נחשף נבדק במהלך הבדיקה שעברת אינה רבה, ונאמדת בכ-1.5 עד 6 מיליסיוורט (millisievert). לשם השוואה, כל אחד מאיתנו נחשף לקרינת רקע קוסמית בחיי היומיום בשעור של 3 מיליסיוורט בשנה. כמות הקרינה בבדיקה שעברת שווה לכמות הקרינה שאדם נחשף אליה במשך חצי שנה עד שנתיים, כך שצבך היום זהה למצבה של אשה שלא עברה את הבדיקה, אך מבוגרת ממך בכמה חודשים עד שנתיים. בנוסף, במהלך בדיקות שיקוף נעשה שימוש באלומת קרינה הממוקדת לאיבר הנבדק, כך ששאר הגוף נחשף לקרינה בעוצמה נמוכה בהרבה. איחולי בריאות, ד"ר אמיר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
פרופ' בנימין מילר
פרופ' בנימין מילר עיניים
רופא עיניים בכיר בביה"ח איכילוב. מומחה במחלות רשתית וגלאוקומה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו