דלג לתוכן
אווסטין וטיפולים אחרים לסרטן המעי הגס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/10/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אשתי חולה בסרטן במעי הגס. זו הפעם השניה שהמחלה חזרה, עברה ניתוח של כריתת הרחם והוצאה של הרקטום (סטומה קבועה). האם האווסטין יכול לעזור במקרה של טיפול כימותרפי שכנראה תצטרך לעבור? האם יש אפשרות לטיפול לא קונבנציונלי?

תשובה:
אווסטין (Bevacizumab) היא תרופה לטיפול בסרטן, המדכאת התפתחות מואצת של כלי דם, ומנגנון הפעולה שלה מתבסס על העובדה כי סביב גידולים סרטניים מתפתחים כלי דם רבים, המספקים לגידול אספקת דם עשירה. הטיפול באווסטין הוכח כיעיל בחולים הסובלים מסרטן המעי הגס עם גרורות, בשילוב עם טיפול כמותרפי. מחקרים הבודקים את יעילות האווסטין בחולים ללא גרורות מתבצעים בכל רחבי העולם. לא ציינת אם הישנות המחלה אצל אשתך היא חזרה מקומית (כלומר, במקום של הגידול הראשוני - במעי הגס) או שמדובר במחלה גרורתית (הופעת תאים סרטניים באיברים נוספים). סל הבריאות מאשר שימוש בתרופה רק לטיפול בחולים עם סרטן המעי הגס עם גרורות במקום מרכזי אחד (כבד או ריאות) או בחולים עם סרטן הרקטום עם גרורות. עליך להתייעץ עם האונקולוג המטפל באשתך, משום שרק לאחר הערכת התפשטות המחלה ניתן לקבוע אם הטיפול מתאים לה. תמיד יש אפשרות לטיפול לא קונבנציונלי. קיימים סוגים רבים של תחומים: דיקור, הומאופתיה, צמחי מרפא ועוד ועוד. מרבית האונקולוגים אינם מעודדים טיפול כזה במקביל לטיפול כמותרפי. קשה לי להמליץ לך על טיפול משלים, שכן איני בקיאה ברפואה אלטרנטיבית. כדי לבדוק את אופציות הטיפול - עליך להיוועץ ברופא לא קונבנציונלי.
רופאים בתחום
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו