דלג לתוכן
נזקים שעלולים להיגרם מריפלוקס מתמשך
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

האם ייתכנו נזקים עתידיים כלשהם עקב יתר חומציות בקיבה וריפלוקס קשה?

תשובה:
בהחלט ייתכנו נזקים ארוכי טווח בעקבות ריפלוקס, אך הם מתפתחים במיעוטם של החולים. בין הסיבוכים של ריפלוקס (gastroesophageal reflux disease - GERD) ניתן למנות אזופגיטיס - דלקת של הוושט, הגורמת לצרבת ולקשיי בליעה, סיבוכים של אירועים חוזרים של אזופגיטיס - צלקת בוושט ו- Barrett's metaplasia - שינוי של תאים בחלקו התחתון של הוושט עקב החשיפה החוזרת לחומצה (תוכל לקרוא על כך עוד בשאלה שנשאלה בעבר באינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_111404_1.htm) וכן תופעות שאינן קשורות למערכת העיכול כמו אסתמה, דלקת של הגרון, שיעול כרוני, מחלות שיניים, סינוסיטיס כרונית, הפרעות נשימה בשינה, צרידות וסרטן של מיתרי הקול. לינקים לקריאה נוספת: http://www.medscape.com/viewarticle/455922
רופאים בתחום
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו