שמות מסחריים
גנטמיצין Gentamicin
גנטתרים Gentatrim
אופטי-גנטה Opti-Genta
לקרומיצין Lacromycin
גנטמיצין הוא חומר פעיל הנמצא בתרופות להזרקה גנטמיצין-איקא, גנטמיצין ב.בראון; בקרם גנטתרים ובטיפות עיניים אופטי-גנטה, לקרומיצין. גנטמיצין הוא אנטיביוטיקה מסוג אמינוגליקוזיד, שפועלת נגד מספר סוגי חיידקים שרגישים לקבוצה זו של אנטיביוטיקה.
יעיל לטיפול ב:
טיפות גנטמיצין מיועדות לטיפול בזיהומים חיידקיים בעיניים.
קרם ומשחה על בסיס גנטמיצין משמשים גם לטיפול מקומי בזיהומי עור כמו פצעים או כוויות מזוהמים.
כמו כן, קיימים תכשירים נוספים לטיפול מקומי בעור שמכילים גנטמיצין בשילוב עם חומרים אנטי-פטרייתיים וקורטיקו-סטרואידים, כמו ציקלודרם C, טרידרם, אפלומיצין, בטקורטן G, דיפרוג'נטה. תכשירים אלו מיועדים לטפל בדלקות ובגירוי בעור, שמלווים בזיהום חיידקי.
גנטמיצין בהזרקה (ניתן לטיפול במסגרת בית חולים), משמש לטיפול בזיהומים קשים או מסובכים, בדרך כלל יחד עם סוג נוסף של אנטיביוטיקה (לרוב, מקבוצת פניצילין). זיהומים אלו כוללים דלקת ריאות, זיהומים בעור וברקמות רכות כמו אחרי כוויות קשות או ניתוחים, דלקת הצפק (פריטוניטיס), זיהום מסתם הלב (אנדוקארדיטיס) ואלח דם.
גנטמיצין לבדו ניתן רק לטיפול בזיהומים חוזרים בדרכי השתן שגרמו לסיבוכים.
הנחיות חשובות:
עליכם להקפיד על הוראות הרופא ולסיים את כל המנה, גם אם אתם מרגישים טוב, אחרת הזיהום עלול לחזור. יש לחזור לרופא, אם לא חל שיפור במצבך בתוך שבוע.
מתי אסור להשתמש בתרופה:
אין להשתמש בגנטמיצין במקרים הבאים:
- רגישות לגנטמיצין עצמו, למרכיבים אחרים בתרופה או לתרופות אנטיביוטיות אחרות ממשפחה זו. במקרה כזה, עליכם להימנע גם מטיפות עיניים או משחות.
- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש אם את בהריון או מניקה.
- אם אתם סובלים ממיאסטניה גראביס.
מידע על התרופה
אזהרות
תופעות לוואי
יש לרשום תרופות רק על פי ההתוויות של משרד הבריאות
המידע נלקח בין היתר מעלונים רפואיים ובכל מקרה אינו מחליף התייעצות עם רופא
המומחים של Infomed עונים על שאלות:
שאלה: אני בת 39 בהריון בשבוע ה-26. לאחרונה עשיתי בדיקות דם ושתן. בבדיקת דם נמצאה התוצאה Lymphocytes % 17,2 ובבדיקת שתן Leucocytes (U) 100. האם יש משמעות לתוצאות אלה?
שאלה: אני בת 42. יש לי שן בינה בלסת התחתונה מימין שזה כמה שנים "מתעוררת" וגורמת לי כאבים נסבלים. נאמר לי במשך השנים, על ידי כמה רופאי שיניים, שיש לעקור אותה עקירה כירורגית כיוון שאין לה מקום לבקוע לגמרי, ושמסיבה זו היא דוחפת את שאר השיניים. הופניתי לעקירה כירורגית בבית חולים עקב קרבה לעצב. קבעתי תור לעקירה, לא בהתלהבות גדולה, אלא מתוך המחשבה שאם כמה רופאים אמרו שיש לעקור אותה, זה כנראה נכון. היגעתי לבית החולים ביום המיועד, ולתדהמתי, הרופא המליץ לא לעקור את השן. הוא אמר שטענתם של רופאי השיניים האחרים שבדקו אותי, שאין לשן מקום לבקוע, אינה נכונה, השן אינה ממשיכה לבקוע (אז איך אפשר להסביר כי במשך השנים יש לי "יותר ויותר שן", כלומר משהו קורה שם - מה זה אם לא בקיעה?). הוא אמר גם שלא נכון שהשן דוחפת את השיניים האחרות. לשאלתי, איך הוא מסביר את העובדה שאני מרגישה כי רווח שהיה לי בין שיניים אחרות נסגר מעט, השיב הרופא שמחקרים הראו כי הלסת הוא המקום עם הכי הרבה שינויים בגוף מבחינה גרמית. בקיצור, הרופא נתן לי להבין שמסיבות לא ענייניות (כלכליות) הפנו אותי רופאים לבית חולים, ושלדעתו אין שום הצדקה לעקירה זו. למותר לציין שיצאתי מאוד מבולבלת. אשמח לשמוע את דעתכם, בעיקר לגבי הטענות של הרופא.
שאלה: אני בת 25. האם נטילת זינט נגד דלקת בדרכי השתן עלולה לגרום דלקת פטרייתית בנרתיק, או שדלקת מעלה חשש למחלת מין? הרגשתי צריבה במתן שתן כמה ימים אחרי קיום יחסי מין מוגנים עם קונדום. קיבלתי אנטיביוטיקה ללא שנעשתה בדיקה מעמיקה (חוץ מבדיקת שתן ראשונית אצל א
שאלה: התבקשתי על ידי גורם לא מישראל (גרמניה) לשלוח תוצאות בדיקות דם. ביצעתי את הבדיקות בישראל, וכשקיבלתי את התוצאות ראיתי שחלקן לא נמדדו ביחידות המצוינות בטופס הגרמני. האם אפשר ל"תרגם" תוצאות מסוג יחידות אחד לאחר? ואם כן אז איך?





