שמות מסחריים
-
אוביטרל Ovitrelle
ההורמון Human Chorionic Gonadotrophin ,המיוצר על ידי השיליה, מגרה את השחלות לייצר שני הורמונים אחרים, אסטרוגן ופרוגסטרון, החיוניים להפריית הביצית ולשלבים המוקדמים של צמיחת העובר. הורמון זה משמש למטרות שונות.
חשיבותו העיקרית היא בטיפול באי פריון אצל נשים. הוא ניתן בהזרקה, בדרך כלל יחד עם הורמון אחר, והוא ממריץ את השחלות לשחרר ביצית שניתן יהיה להפרותה. הביוץ מתרחש 34-36 שעות לאחר ההזרקה.
HCG נמצא בשימוש גם בהפריה חוץ גופית; שאיבת הביציות מתבצעת 36 שעות לאחר מתן ההורמון. לעיתים משתמשים בו למניעת הפלות אצל נשים שהפילו מספר פעמים בעבר.
דגשים למשתמש
• סבירות גבוהה יותר לעבור הפלה טבעית בנשים אשר עוברות טיפולי הפרייה או גירוי שחלות ליצירת ביציות, לעומת אישה ממוצעת.
• בדיקת הריון (דם או שתן) לאחר השימוש בתרופה, ועד ל-10 ימים לאחר מכן, תוביל לעיתים לתוצאה חיובית כוזבת.
• היו דיווחים של גידולים בשחלות ובאיברי מין אחרים, הן שפירים והן ממאירים, בנשים שעברו משטרי טיפול מרובים לטיפול באי פריון- יש לעקוב.

צילום: shutterstock
-
מידע על התרופה
-
אזהרות
-
תופעות לוואי
יש לרשום תרופות רק על פי ההתוויות של משרד הבריאות
המידע נלקח בין היתר מעלונים רפואיים ובכל מקרה אינו מחליף התייעצות עם רופא
המומחים של Infomed עונים על שאלות:
-
שאלה: אני בהריון בשבוע ה-33. לפני כחצי שנה בוצע בירור לווירוס CMV. התוצאה היתה CMV IGG מעל 35 CMV IGM שלילי. לפני כחודש, לאחר מחלה היו התוצאות CMV IGM חיובי CMV IGG 7.8 CMV AVIDITY 87. כמו כן ישנה הערה - בוצע אימות ב-VIDAS. נשלחתי לייעוץ גנטי כדי לשקול דיקור מי שפיר. אשמח אם תסבירו לי את המשמעות, ומהם הסיכונים בדיקור מי שפיר בשבוע 33.
-
שאלה: אני בת 24. בגיל 17 התחלתי לקחת גלולות למניעת הריון דיאנה כדי להסדיר את המחזור, (וכי אז, בעיניים של מתבגרת, חשבתי שאני שעירה). לאחר 4-3 שנים החל דימום בין-וסתי חזק שבעקבותיו, לפני כשנתיים, הפסקתי ליטול את הגלולה. האם הגלולה מונעת הריון כשיש תופעה רצינית של דימום בין-וסתי? חצי שנה לאחר הפסקת הגלולה שבתי לקבל מחזור, אך פני התמלאו בפצעים (שקיבלתי בהבנה וסבלנות), וכיום אני יודעת שהייתי בדיכאון. הגינקולוגית המליצה לי לקחת דיאנה שוב. הדימומים הבין-וסתיים נלוו לשימוש בגלולה. היא ניסתה לתת לי איזה הורמון ל-5 ימים כדי סדר את העניין אך זה לא הועיל, ולכן החליפה לי את הגלולה לגינרה. לעיתים קרובות מאוד יש לי דימום בין-וסתי, אני מתנפחת מאוד בין המחזורים, ובזמן הווסת אני "מתרוקנת". הנורא מכל מבחינתי - אני חווה עצב רב, לא ברור שלא קשור למקום שבו אני נמצאת בחיי. זה אולי מעין דיכאון קל וחד מאוד אשר מזכיר לי את התקופה שבה קיבלתי מחזור אך לא לקחתי גלולות, רק שהיום אני חווה את העצב הזה רק בשבוע שלפני הווסת או לפעמים במהלך הווסת. כיום אני לא נוטלת גלולות בכדי למנוע הריון אלא מתוך פחד לגבי מה יקרה כשאפסיק. אני לא רוצה להיות בדיכאון. אני לא רוצה להשתמש בגלולות למניעת הריון ורוצה לדעת אם ישנה דרך להפסיק את הגלולות באופן בטוח.
-
שאלה: אני בת 25. יש לי חור לעגיל בתנוך האוזן. עקב משיכה חזקה (של בתי הקטנה) החור גדל, ובעיני הוא לא אסתטי ומאד מפריע לי. האם יש אפשרות להקטין את החור בצורה כלשהי?
-
שאלה: אני צמחוני ובבדיקת הדם האחרונה שלי נמסר לי כי ההמוגלובין שלי נמוך. אילו ויטמינים אני צריך לקחת בגלל הצמחונות כדי לשמור על רמת המוגלובין תקינה ? .
המומחים של Infomed ממליצים לקרוא:
-
בדיקות קשורות
-
הורמון מעורר זקיק FSH
-
פרוגסטרון
-
טיפולים וניתוחים קשורים
-
טיפול הורמונלי
-
הפריה חוץ גופית
-
תרופות קשורות
-
איטראקונאזול
-
פרוגסטרון
-
גאנירליקס
-
טיבולון
-
מיפפריסטון