רופאים בתחום
ד"ר רוית ינקו ד"ר רוית ינקו
מומחית בכירורגיה פלסטית ורופאה בכירה במרכז... קרא עוד
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד

פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • ויטמין סי
  • בתיה
  • 14/10/2018 14:53
  • ויטמין c בלילה
  • שלום לך
  • 16/10/2018 02:01
  • שלום וברכה, ויטמין c יש הממליצים לקחת לפני האוכל, יש עם האוכל ויש שיגידו אחרי (לדעתי העיקר פשוט לקחת, תנסי אולי עם האוכל) לגבי אם מותר לקחת בלילה או לא -- את יכולה לנסות, לעניות דעתי אם זה לא מעורר אותך, מפריע לך לישון ופוגם באיכות השינה - אין מניעה מלקחת בלילה (אני אישית לוקח חופשי בלילה)

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • תזונה בהירה
  • רות
  • 15/10/2018 16:24
  • שלום וברכה, התחלתי דיאטה ב1800 קלוריות ליום אני מניקה (לא הנקה מלאה) אני מרגישה שזה המון אוכל, ולא רק זה במקום לרדת במשקל עליתי... אני שוקלת 78 קילו גובה 1.57 האם אפשרי לעשות תפריט של 1500?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • טיטניום דיאוקסיד E-171 מעורר התקף IBS אצלי
  • טיטניום
  • 09/07/2017 17:19
  • Titanium dioxide nanoparticle ingestion alters nutrient absorption in an in vitro model of the small intestine- this paper was published recently – GUO et al., 2017 NanoImpact 5 (2017) 70–82 I discovered that when I digest E-171 I develop severe gut irritation and it initiates severe IBS symptoms (IBS attack) which include severe cramps, bloating and trouble in coordinate peristaltic movements. How I discovered it? I suffer from IBS mixed symptoms (mostly C) for more many years, tried to discover what is the trigger- I was negative for lactose/fructose intolerance, negative for serology of celiac disease, no SIBO; no intestinal parasites. FODMAP diet that help me manage the symptoms but was limited in effects. Tried a lot of elimination diets- the only thing that was consistent is that I cannot consume red hot chili peppers I recently used a medication and supplement for my hair and nails that caused me (both)severe tummy ache and triggered symptoms. When I tried a generic medication which has the same active ingredient but different inactive substances - that did not contain E-171 I did not experienced this symptoms. I than started to look at supplements and medications which triggered my IBS in the past – for some I even did re-challenge to be sure that it is indeed the medication/supplement, guess what? All contain E-171 while alternative medication/supplements which have the same active ingredient without E-171 did not trigger IBS. As I said - I was negative for lactose/fructose intolerance, negative for serology of celiac disease, no SIBO; I had skin rash - reaction in the past for hand watch that was made out of metal and I did not remember which kind since it was more than twenty years ago. E-171 - White in color, Titanium dioxide is extracted from the naturally occurring mineral Ilmenite, (named after the Ilmen Mountains in Russia), an iron-black, heavy, metallic oxide mineral, composed of iron and titanium oxide. Thought not to be easily absorbed, although detectable amounts can be found in the blood, brain and glands with the highest concentrations being in the lymph nodes and lungs, it is excreted from the body with urine. Can be found in tablets and capsules, cottage and Mozzarella cheeses, horseradish cream and sauces, lemon curd, toothpaste, and white paint, also in sweets where it is often used to provide a barrier between different colors. Used to increase opacity in some sauces.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • ועכשיו בעברית
  • טיטניום
  • 09/07/2017 17:20
  • הי חברים, אני מפיצה את התגלית האחרונה שלי בעניין גם בדפים באנגלית- בקיצור החומר טיטניום דיאוקסיד הידוע בשם- E171 שמשמש בתעשיית המזון והתרופות להלבנה מגרה אצלי התקף חמור של המעי - כל המהלך של איך גיליתי זאת מתואר בקטע באנגלית עמכם הסליחה, רק אומר שניסיתי הכל כולל דיאטת פודמאפ, הימנעות מגלוטן בדיקות לרגישויות, בעיית עיכול לקטוז פרוקטוז, סרולוגיה לצליאק, SIBO גסטרוסקופיות שליליות בקיצור הסיוט הרגיל הכל יצא תקין, כולל נוגדנים עצמיים- תקין. בדקו אם זה גם הטריגר או אחת מהסיבות לטריגר אצלכם. אם אתם לוקחים באופן קבוע תוסף תזונה או תרופה המכילה את החומר הזה שהוא לא חומר פעיל בתרופה אפשר לנסות לעבור לגנריקה שלא מכילה אותו ולראות אם יש שיפור כפי שהיה אצלי. בהשכלתי דוקטור לפרמקולוגיה, אם זה יביא מזור אפילו לנפש אחת זה מאוד ישמח אותי. לאחרונה ממש גם התפרסם מאמר שבמודל שאינו בחיה של מעי דק זה גרם להשטחת פני השטח באופן שידוע שגורם לבעיות ספיגה וקורה כתוצאה מדלקת

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • טיטניום דיאוקסיד
  • רינה אבידור
  • 12/10/2018 10:23
  • ויטמין C ן-G6PD
  • אסתר
  • 24/09/2018 17:02
  • שלום, מדוע אינך ממליץ ליטול ויטמין C לאלו בעלי חוסר באנזים זה? לי G6PD ובחודשים האחרונים נוטלת ויטמין C בסמוך לנטילת ברזל על מנת לשפר את יעילות ספיגת הברזל בגוף. תודה מראש

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • ויטמין c וg6pd
  • ..
  • 07/10/2018 02:43
  • ויטמין c וg6pd
  • אסתר
  • 07/10/2018 13:24
  • תשובה לגבי g6pd
  • ..
  • 12/10/2018 03:41
  • היי אסתר, הדעות חלוקות לגבי מתן Vit c לבעלי חוסר בg6pd, יש הטוענים שיש להזהר ולתת עד 500 מג ליום ויש הטוענים שזה תלוי ברמת החסר, ואולי גם אפשר יותר (בכל אופן איזה Ester את לוקחת? של סולגאר? הייתי נזהר וממליץ לא לעבור את ה500 מג, כרגע לפי מה שידוע לי, לא הייתי לוקח סיכון. אבל חשוב לי לציין שבאופן כללי מדובר בחומר בטוח מאד. ללא אפשרות בכלל להצטברות ועודף. חוץ מלבעלי g6pd אני ממליץ לכל אדם בריא לקחת לפחות 3 גרם (1000 מג 3 פעמים ביום) ואפשר גם יותר. אני ממש תומך בשימוש בויטמין סי במנות גדולות. ויש לו לפחות 300 תפקידים שונים בגוף.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • סרדינים וטונה
  • עמוס
  • 11/10/2018 23:00
  • שלום רב, האם סרדינים וטונה בקופסאות הם מזון מומלץ? אני נהנה מהם, ואינני אוהב דגים טריים. לכן אני אוכל את המשומרים הנ"ל, בלית ברירה. אשמח לדעת שהמשומרים הנ"ל נחשבים טובים, על אף ההסתייגות המפורסמת ממזון משומר בכלל. עמוס

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • צמח האאשונגדה
  • שי
  • 02/10/2018 13:52
  • האם אותו צמח באמת מעניק את כל הסגולות שלו או שמדובר בגימיק שיווקי בלבד ? אני בן 37 מתאמן 3 פעמים בשבוע חזק , אוכל מאוזן אבל עייף רוב הזמן האם צמח זה יכול לסייע לי להרגיש עירני יותר?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • מולטי ויטמין
  • דורית
  • 22/09/2018 09:27
  • ברזל
  • צחי
  • 17/09/2018 20:51
  • שלום. אני מקווה שאני בפורום המתאים, אודה לך שבמידה ולא תפני אותי לפורום המתאים. בדיקות הדם האחרונות שלי מראות על חוסר בברזל. הרופאה המליצה על כדורים ובריאה באינטרנט ראיתי המלצות על תוספי מזון וכן מזונות עם ריכוז גבוה של ברזל. לפי הבנתי (אני בן 40, רזה יחסית, ללא מחלות) אני צריך לצרוף 8 מ"ג של ברזל ביום. ראיתי באינטרנט ש- 100 גרם של צימוקים מכילים כ- 8 מ"ג של ברזל. שאלותיי: 1) האם זה באמת עובד בצורה הזו - צריך לבדוק את כמות הברזל במזון מסוים, הכמות היומית שאני צריך לצרוך ופשוט לאכול את האוכל הנ"ל בכמות המתאימה או שאני לא מבין נכון 2) אם כן - מה לגבי שקדים (גם שם צוין על ריכוז גבוה של ברזל יחסית) 3) בסופר, שאני רואה את ההרכב התזונתי של המוצר, לא רשום ברזל (לפחות היכן שאני התבוננתי) - האם זה לא רשום ברכיב התזונתי של המוצר, האם תחת שם אחר או פשוט לא ראיתי מוצרים עם ברזל ברכיב התזונתי 4) מה עדיף -כדורים או תוספי מזון או לאכול את המזון עצמו בתודה מראש

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • אנמיה ו-Gilbert's Syndrome
  • אנימו
  • 12/09/2018 20:07
  • אהלן! תמיד הייתה לי נטייה לאנמיה ובשנה האחרונה אני חווה עייפות גדולה וסוג של כאב גרון לייט שנמשך ונמתח הרבה, ובשבועות האחרונים כאבי ראש שעוררו והאירו אותי לאנמיה ולטפל בזה קניתי תוסף ברזל עם ויטמין c, חומצה פולית וb12 ואני סקרן באופן כללי לגבי הכמות הכדאית והגבוהה המותרת מכיוון שהכדור מכיל 30 מ"ג ברזל והכמות המירבית היא 45 מ"ג - זה לא קרוב מדי לגבול אם מתחשבים בשאר הברזל שנאכל במהלך היום? וכמה כדאי לקחת כדורים בשבוע? (בערך וכמובן שבהתאם לכמה ברזל אני קולט במזון) ולגבי gilbert's syndrome וחוסר בg6pd שיש לי - מקריאה על התסמונת גילברט ראיתי גם יתרון ב"אפקט קרדיו-וסקולרי - מספר מחקרים מצאו ירידה משמעותית בסיכון למחלת לב כלילית ולטרשת עורקים באנשים עם תסמונת גילברט. תוצאות אילו אוששו גם במטה-מחקרים." האם השילוב של האנמיה והתסמונת גילברט אומרים תצרוך הרבה בשר ויותר מהרגיל עם פחות סיכון למחלות לב שיכולות להיגרם גם מהרבה בשר? מה דעתכם? תודה רבה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • גרניום
  • שלומי
  • 07/09/2018 17:01
  • כדורי ליקוריץ
  • בתיה
  • 19/08/2018 08:20
  • מעוניינת לקחת כדורי שורש ליקוריץ המומלצים להורדת כולסטרול וסוכר. יש המון חברות שמציעות ליקוריץ מקורי במחירים שונים מה ההמלצה שלכם? תןדה אורן בתיה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • מחירים ממש טובים
  • יאיר
  • 31/08/2018 16:55
  • התנגשות תוספי מזון- שאלה
  • יובל
  • 25/08/2018 06:58
  • שלום, האם מסוכן ליטול את תוספי המזון הללו ביחד מחשש להורדת לחץ הדם יתר על המידה או סיבוכים אחרים: Rutin 500mg Diosmin 1000mg Horse chestnut seed extract Turmeric Acetyl L carnitine 250mg Pycnogenol 100mg Grape seed extract 100 mg Vitamin c 1000 mg Omega 3 950 Biotin 10000mcg

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • התאוששות מקלקול קיבה רציני
  • א'
  • 09/08/2018 19:27
  • שלום, אני א', בן 35, ורק היום התאוששתי מקלקול קיבה או וירוס שנמשך 4 ימים ברצף. במהלך אותם 4 ימים הורדתי איזה 5 ק"ג לדעתי, וכבר קודם הייתי יחסית רזה, כך שעכשיו ה-BMI שלי הוא 19.6, לא רחוק בכלל מהגדרה של תת-משקל. חייב לציין שאני במעקב רפואי, לא חזרתי מחו"ל לאחרונה, אין דימומים בצואה, ועוד דברים שאפשר לשלול (לא מעשן סיגריות/סמים או שותה אלכוהול וכו'). רציתי לדעת מה התפריט המומלץ - גם כדי להחזיר לעצמי משקל וגם כדי לרפא את הבטן לאט לאט, וגם אם יש לכם עצות נוספות. חוץ מהבעיות בבטן היו עוד כמה סיבות פיזיות ונפשיות שהחלישו אותי לאחרונה כך שיכול להיות שהיתה השפעה הדדית, כמו חוסר שינה או חוסר שינה בשעות קבועות (עד שהתחיל קלקול הקיבה ואז הכרחתי את עצמי לישון טוב וסדיר אחרי שביטלתי מיליון התחיבויות), הישרפות חזקה בים עקב אי-שימוש בקרם הגנה (לא קורה לי הרבה, אבל יש מצב שזה החליש אותי מאוד, אולי בגלל עליה ברמת ויטמין די?), וכן סיבות נפשיות אחרות (אני נמצא בטיפול גם במישור הזה). אשמח לעצה, תודה.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • אסטזנטין
  • רוני
  • 19/06/2018 05:01
  • ממליצה
  • טל
  • 29/06/2018 18:04
  • תוספים שעזרו
  • *
  • 08/08/2018 23:42
  • תוספי תזונה בהריון
  • ספיר
  • 09/07/2018 17:04
  • הי, חיפשתי מולטי ויטמין ללעיסה במקום כמוסות וראיתי מולטי ויטמין של חברת מולטי הלט. רציתי לדעת האם מדובר בחברה מוכרת וידועה? תודה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • תוספי תזונה בהריון.
  • שי
  • 06/08/2018 03:11
  • אהלן ספיר, לגבי תוספים בהריון לא אכנס כרגע לבעיית הקושי בבליעה, רק אמליץ על התוספים לפי גישתי, מולטי לנשים הרות (פרנטל) של סולגאר, ויותר טוב מזה לחפש מוצר עם מתיל פולאט במקום חומצה פולית.תוספים נוספים שאמליץ לכל אשה הרה לקחת הם אומגה 3 איכותי וויטמין c במינון של 1000 mg לפחות 2-3 ליום. אפשר יותר (אומגה 3 בהריון חובה למוח ולהתפתחות מוח העובר וגם לאם וגם לתינוק,ומונע דיכאון לאחר לידה, ויטמין c ממש מומלץ ותקצר היריעה, ובמינונים גבוהים יקח לי ימים ושבועות לפרט יתרונותיו) ויטמין סי לא רעיל גם במינונים של 10000 מג ומעלה, ויש לו תכונות נוגדות סרטן ורעלים, נא לבדוק שויטמין d וb12 לפחות באמצע הטווח ומעלה.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • צריכה יומית מומלצת ברוטו לעומת ספיגה נטו
  • ישראל
  • 02/08/2018 16:09
  • שלום רב, אקח לדוגמה ברזל. הצריכה המומלצת למבוגר היא 8 מ"ג, אך למיטב ידיעתי רק 20% מהברזל נספג כשהוא מגיע מהחי (ללא ויטמין C כמובן) ועוד יותר פחות מדגים ומהצומח. אם כך, צריך בעצם לצרוך ביום יותר מ-8 מ"ג, בגלל הספיגה או שזה לא קשור?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • צריכת כולסטרול כפולה מהמומלץ
  • ישראל
  • 02/08/2018 15:22
  • שלום רב, בדקתי את התפריט היומי שלי וצריכת הכולסטרול היומית שלי עומדת על 500-600 מ"ג (יש לציין שכל התפריט מורכב מדברים טבעיים בלבד, והכולסטרול בעיקרון מגיע מהביצים הקשות - שתי ביצים ליום). הבנתי שאדם בריא אמור לצרוך לא יותר מ-300 מ"ג כולסטרול ליום. אני מתאמן כ- 3 פעמים בשבוע+ריצות (די אינטנסיבי בסה"כ). האם זה מסוכן להמשיך ככה עם התפריט? או שבגלל האימונים והעובדה שהכולסטרול מגיע רק ממקור טבעי, אז זה בסדר? אשמח לעזרה בנושא נ.ב. אם זה שייך, אני בחור צעיר, תחילת שנות ה-20

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • פחמימות
  • תמר
  • 28/07/2018 07:44
  • בדיקות פונקציונליות
  • רונית
  • 23/07/2018 14:27
  • היי, אני נטורופתית, לאחרונה נתקלתי בתחום חדש יחסית בארץ - בדיקות פונקציונליות. מציעה לכל מי שמתעניין בתחום לקרוא את הכתבה הבאה: https://www.haaretz.co.il/labels/1.6014665

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל
infomed.co.il (הדפסה)