נשיכות בגן ילדים
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944- נשיכות בגן ילדיםנלי 01/07/2013 | 14:29שלום רב, הילד שלי בן שנתיים ונושך ילדים אחרים בגן. מה אפשר לעשות עם זה?הוסף תגובה
- נשיכותאורטל 24/09/2013 | 12:13שלום לך שמי אורטל אני אמא לילד בן שנתיים, הוא כרגע לא מדבר ברצף אבל מביע את עצמו ע"י הצבעה ומילים שגם לא את כולם הוא יודע לומר.למשל - "אמא דני ומצביע על המקרר הוא יודע אבל גם קשה לו. הכל התחיל עד שביתי השניה נולדה יש בניהם הפרש של שנה וחדשיים שעד אז הוא לא היה מרביץ ונושך. בגן מתלוננים עליו וגם אני בתור אמא שלו יודעת שהוא בעיתי כרגע כי הוא כל היום כמעט זה הפרדות של נשיכות ושהוא מכה את אחותו הקטנה אסור לי לעזוב אותה לרגע.וזה מאוווודדד קשה לי... אני מנסה לומר לו שאסור ורק כלב נושך או שאני שמה אותו בחדר שלו ל3 דק' עד שהוא נרגע אבל לא עובר הרבה זמן והוא מתחיל עם זה שוב {וחשוב לי לציין הוא ילד מאוד טוב ועדין}.הוא גם נושך אותי ואת בעלי זה יכול להיות סתם ככה כי בא לו או שהוא רוצה יחס או שקשה לו לבטא את עצמו בקיצור זה בא לו מתוך תיסכול.אם אני שואלת אותו שאלה אז הוא כן מבין הוא אומר לי כן לא,או למשל בגן ילדים הוא לא יזוז מימני עד שאני לא אבוא איתו ואתן לו מין סוג של ביטחון ואז הוא ישחק אבל שוב זה לבד כי אני רואה את הקושי שלו לתקשר עם ילדים .הוא יכול לעמוד בצד ולהתבונן ולא לשטף פעולה הוא חיצוני כזה ואם רוצים לשטף אותו אז הוא לא רוצה או אם אני מפגישה אותו עם חברים אז הוא אחרי כמה זמן זה מתחיל סיוט של נשיכות והרבצות כאילו זה הדרך שלו לתקשר . בגן לא יודעים אך להתמודד מול זה המטפלת כל היום כמעט צמודה אליו וליפעמים היא מביאה לו מוצץ וככה זה מפחית בבעיה אבל לא פותר אותה . היתה לי שיחה עם מנהלת הגן היא סתם אמרה לי שאולי יש לו בעיה חושית ושהוא לא אוהב לנגוע בצבעי ידיים והוא לא אוהב את המגע עם החול ועם הדבק אמרתי טוב ניסיתי את זה בבית ואני רואה שאין לו בעיה כל שהיא הוא נוגע יפה מאוד וחשוב לי להדגיש שהוא רק חודש שם וגם העבירו אותו לבוגרים זאת אומרת שהוא צריך להתרגל להרבה שינויים בבת אחת ועכשיו אני באמת לא יודעת מה לעשות כי ראיתי שאין לו בעיה חושית וסתם כנראה בגן לא יודעים אך לטפל בזה אז אומרים דברים ע"מ שההורים יטפלו בזה אין לי בעיה אני רוצה לטפל בזה רק שאני לא יודעת מה הבעיה שלו?ואך אני יכולה ללכת לגורם שהוא יאבחן את זה וישלח את הילד לטיפול כל שהוא. אבל במקביל אני יכולה להבין שגם יכול להיות שאולי יש לו בעיה של עד שהוא ידבר זה יקח קצת זמן ולכן זה חלק מההתפתחות .חשוב לי שוב לציין שוב שהוא כל הזמן נושך, ושהשיניים שלו צמחו כמעט כולם רק יש עוד 2 שכבר רואים שהם בתחילת צמיחה .אני חייבת עזרה בשביל הבן שלי ובשבילי.ואני לא חושבת שיש לו חיפוש חושי כי הוא לא אוכל את הקשה של הלחם וממעיט לאכול דברים קשים.הוסף תגובה
- תשובת מומחה נשיכות בגן ילדים הרב ד"ר (PhD) אייל אונגר 02/07/2013 | 15:12תופעת הנשיכות היא תופעה שכיחה בגילאי שנה וחצי עד שלוש, למה ילדים נושכים? בסביבות גיל שנתיים הילד מתחיל לחוות את עצמו כעצמאי ונפרד מהאחרים, הוא מתחיל לחוש את העצמאות שלו, הוא מתחיל להתעקש לעשות דברים לבד, לעשות דברים בדרך שלו, מצד אחד הוא מרגיש שהוא מתחיל להיות עצמאי אבל מצד שני התחושה הזו עדיין שברירית ומאיימת, ולכן בכל פעם שמשהו לא מסכים עם הילד (ההורה לא מעוניין לקנות לו ממתק, או שאחד האחים לא מעוניין לשתף אותו במשחק) הילד מרגיש שתחושת העצמאות שלו "באיום", כי הוא עצמאי עם רצונות משלו וזה "לא משתלם" לו, כי הוא מתוסכל, הוא רוצה ולא מקבל, הוא מרגיש מעין "חרדה" ולכן בשביל להעצים את הנוכחות שלו הוא ינשוך את האחר, כך הוא כמו אומר לנו: "אני כאן, ויש לי רצונות משלי", כך הוא מבטא את הכח, רצון ועצמאות שלו. לפעמים הילד סובל מכך שהוא מרגיש שלא מבינים אותו בבית, ובאמת קשה להבין אותו בגיל הזה ולכן הוא משתמש בנשיכות, לפעמים ילדים שחוו טראומה הם כמו היינו אומרים קוראים לעזרה על ידי הנשיכה, חשוב לשים לב להתנהגות הכללית של הילד ולא רק ההתנהגות של הילד בזמן הנשיכה, האם באופן כללי הילד גם בוכה הרבה, גם מגלה הרבה בעיות משמעת, יש לו קשיים בשינה, לא מוכן לאכול וכדומה ואז זה כבר מראה שיש לנו בעיה עמוקה יותר לבין ילד שסובל מזה שהוא נושך אבל באופן כללי הוא מתנהל בסדר בחיי היום יום. כשהילד נושך יש להפסיק אותו מיד, תוך אמירה קצרה וברורה: בבית הזה (או בגן הזה, או במשפחה הזו וכו) לא נושכים. לילד אין מודעות מוסרית רחבה מדי להבין מה מוסרי ומה ומצד שני להרבות בדיבורים סביב זה אנחנו מעניקים לו הרבה תשומת לב מה שיקבע את המצב שלו... לא כדאי להעניש את הילד אבל כן להרחיק אותו לזמן קצר מהילד הננשך בלבד, מצד שני נכון יהיה לומר לילד שאנחנו מבינים שהוא מתוסכל, וזה קשה לו כלומר לגלות כלפיו אמפתיה ולעזור לו לקרוא שם לרגשות שלו לדוגמא: אתה עצוב כי החברים הולכים, או אתה עצוב כי אנחנו צריכים ללכת מגן השעשועים אבל בכל זאת אנחנו לא נושכים כשאנחנו עצובים, אפשר לעזור לילד לתת פורקן לרגשות על ידי שהוא " ירוץ, לחבק אותו, לשחק אתו"הוסף תגובה
- נשיכות
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי