דלג לתוכן
עייפות ותסמינים דמויי מחלת הנשיקה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/04/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 34 ובריאה בדרך כלל. אני אם לשני תינוקות. לפני כשנה וחצי התחלתי לחוש ברע. יש לי כאבים בכל הגוף כמו בשפעת: כאבי שרירים, קור, עייפות וסחרחורות, בעיקר כאבי שרירים ועייפות כרונית. תופעה זו חזרה ונשנתה במהלך השנה וחצי האחרונות. בבדיקות דם התקבלו התוצאות הבאות: CMV IgG 15 IU/ML POSITIVE CMV IgM NEGATIVE EBV IgM NEGATIVE EBV EBNA IgG POSITIVE האם יש לי מחלת הנשיקה? מה המשמעות של זה? האם זה מסביר את זה שאני בשנה וחצי האחרונות מרגישה לא טוב וסובלת מעייפות כרונית, תשישות, סחרחורות, וחוסר תפקוד? האם נכון שמחלת הנשיקה היא לכל החיים? האם אני מסכנת את ילדי בנשיקות? אני פוחדת להעביר להם את זה. אני מתכננת הריון נוסף בזמן הקרוב. האם מסוכן להיכנס להריון עם תוצאה כזו? אני ממש בפניקה שזה לכל החיים וזה משפיע על התפקוד היומיומי שלי.

תשובה:
תוצאות בדיקתך מעידות על כך שבעבר (לפני לפחות חצי שנה או יותר) נדבקת בווירוסים שגורמים למחלת הנשיקה וגופך פיתח נוגדנים נגדם. ייתכן שחלית בילדותך וכלל לא חשת בכך, או שחלית לפני כמה שנים וחשת במחלה דמויית שפעת או דלקת גרון. בכל מקרה, כעת אינך חולה במחלת הנשיקה, אינך מדבקת כלל בשום צורה, ואת במצב אידאלי להרות מבחינת המחלה הזאת, מכיוון שגופך מחוסן מפני המחלה ואין חשש שתידבקי במהלך ההריון. ההסתייגות היחידה היא שלעיתים לאחר מחלת הנשיקה עלולה להישאר תחושת עייפות שנמשכת זמן רב, במקרים קיצוניים אפילו שנים. אבל התופעות שאת מתארת אינן מתאימות לתופעות מאוחרות של מחלת הנשיקה. רצוי לבצע בירור בכיוונים אחרים: ספירת דם ובדיקה של תפקודי בלוטת התריס. התייעצי עם רופא המשפחה שלך. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית ברפואת נשים, ילוד ופוריות
ד"ר קורנליוס נאסר
ד"ר קורנליוס נאסר עיניים
מומחה רשתית כירורגית , רופא בכיר ומנתח במחלקת עיניים מרכז רפואי אסף הרופא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו