דלג לתוכן
לפני כחודש סבלתי מבחילות קשות, הרגשת מחנק בגרון וקושי בבליעה. נתנו לי פ
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/09/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כחודש סבלתי מבחילות קשות, הרגשת מחנק בגרון וקושי בבליעה. נתנו לי פרמין, הכדור קצת הקל עלי והחלמתי תוך שבוע. אולם כעבור שבוע שוב הרגשתי בחילות והרגשה שהאוכל תקוע באזור החזה, תחושת כובד באזור מרכז הבטן, קשיי עיכול, חולשה, צמרמורות וקושי להירדם בלילות. נתנו לי תרופה סותרת חומצה, ועשו לי אולטרסאונד שיצא תקין, כמו גם בדיקות הדם, אך מצבי הבריאותי לא יציב, פעם אני מרגיש טוב ופעם יש לי התקפות שונות: פעם הגרון חסום, פעם קושי בבליעת רוק, פעם חולשה ובחילות, פעם מיחושים בבטן, ואני חושב שזה מוזר מאוד שזמן כה רב אני לא מרגיש טוב, וגם כשיש שיפור קל במצבי מהר מאוד אני חוזר להרגיש רע. התהפוכות האלה קשות גם מנטלית, השאלה היא ממה אני סובל ? ואיך פותרים את זה אחת ולתמיד, האם אלו תסמינים של כיב פפטי ?

תשובה:
אני מציעה שתפנה לרופא גסטרואנטרולוג לבדיקה של מערכת העיכול העליונה ותספר לו על תסמיניך. התסמינים שתיארת אמנם לא מתאימים לכיב פפטי אולם ישנה בדיקה לחיידק בשם HP שמגרה את רירית הקיבה, אותה תוכל לעשות. כמו כן יש לשלול ריפלוקס של תוכן קיבה לוושט ותסמונת המעי הרגיז.
רופאים בתחום
פרופ' זיו מזור
פרופ' זיו מזור רפואת שיניים
מנהל מרפאה רב תחומית ומרכז לטיפולי חניכיים והשתלות שיניים בתל אביב
פרופסור חן הופמן
פרופסור חן הופמן דימות
ד"ר חן הופמן מנהל שירות לנוירורדיולוגיה לא פולשנית, אחראי הדמיית מוח בילדים ובעוברים במחלקת הדימות, מרכז רפואי ע"ש שיבא, בית חולים תל השומר
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"רופא אדיב ומקצועי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו