דלג לתוכן
חולשת שרירים כתוצאה מלקיחת סימוביל ובזאליפ רטרד אני בן 56, סובל מיתר לחץ
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/09/2001
1 דקות קריאה
שאלה:

חולשת שרירים כתוצאה מלקיחת סימוביל ובזאליפ רטרד אני בן 56, סובל מיתר לחץ דם, טרשת של עורקי הלב, ומיתר כולסטרול וטריגליצרידים. התרופות בהן אני מטופל ב 12 השנים האחרונות הן: סימוביל 20 מ"ג, בזאליפ רטארד 400 מ"ג, נורמיטן 100 מ"ג, אטאקאנד 8 מ"ג, נורווסק 5 מ"ג, אספירין 325 מ"ג, 5 וחומצה פולית מ"ג. הרגשתי הכללית טובה למעט התופעות הבאות: חולשת שרירים מוגברת, ירידה בראייה, ירידה משמעותית ברמת הזרע (נוזל שקוף בלבד, אונות תקינה). האם יש קשר בין השימוש בתרופות לתופעות אלו?

תשובה:
כל אחת מן התרופות, סימבאסטאטין (סימוביל) ובזאפיבראט (בזאליפ רטרד), יכולות באופן נדיר לגרום לפגיעה בשרירים וכתוצאה אף לפגיעה בכליה הנובעת מההשפעה הרעילה של הרס תאי השריר (ראבדומיוליזיס). שילוב של שתי תרופות אלו יכול להגביר את הסיכון לכך. תופעות אלו הפיכות עם הפסקת הטיפול באחת התרופות או עם הורדת המינון של סימבאסטאטין, לדוגמה, ל 10 מ"ג. קטרקט ושיתוק שרירי גלגל העין (אופתאלמופלגיה) דווחו באופן נדיר כתוצאה משימוש בתרופות מקבוצת הסטאטינים. פגיעה בראייה דווחה גם כתוצאה משימוש באמלודיפין (נורווסק), גם כן באופן נדיר. מומלץ לבצע בדיקת ראייה ולהתייעץ עם רופא עיניים כדי לברר בדיוק ממה נובעת הירידה בראייה וכיצד ניתן לטפל בה. לא נמצא קשר בין ירידה באיכות הזרע לבין השימוש בתרופות. מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה בעניין זה. חשוב לדווח לרופא המטפל על כל תופעות לוואי אלו, ולבדוק אפשרות לשינוי במינון או בתרופות, בעיקר לאור הפגיעה בשרירים.
רופאים בתחום
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית ברפואת נשים, ילוד ופוריות
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו