דלג לתוכן
תחושת מחנק ותשישות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/09/2005
2 דקות קריאה
שאלה:

כבר למעלה מחצי שנה אני סובלת מתחושה של "גוש" בגרון. איני חשה בכאב אך מרגישה חנק. נבדקתי אצל רופא אף אוזן גרון והכל נמצא תקין. המפתיע הוא שכבר באותו יום נעלמה תחושתי לחלוטין. הנחתי שהתחושה הזאת קשורה לכך שבשנתיים האחרונות אני מקבלת טיפול תרופתי נוגד התקפי חרדה, ובתקופה בה היו לי התקפי חרדה (עכשיו כבר לא) גם הרגשתי את אותה תחושת החנק. עבר לו חודש ושוב אני מרגישה כך, ואני לא מבינה למה, כי איני חווה כבר התקפי חרדה. יש לציין שאני מעשנת כ- 2 חפיסות סיגריות ביום. בנוסף, אני כל הזמן חשה תשישות, חוסר באנרגיה והנאה, אני נרדמת רק ב-10 בבוקר וישנה המון, מה שלא משפר את הרגשתי. אני יודעת שעלי לפנות לרופא אבל מה שבעיקר גרם לי לכל החרדות ולהתמוטטות שלי הם אבחנות שגויות והשערות מלחיצות מצד הרופאים, כמו סרטן, דלקת בעצב הראיה ועוד. אשמח להכוונה.

תשובה:
אני חוששת שאין ברירה, ועליך ללכת להיבדק אצל רופא. רוב הסיכויים שתחושת המחנק אכן קשורה להתקפי החרדה. התקפי חרדה יכולים ללבוש צורות שונות, וייתכן שכעת הם מתבטאים אצלך בתחושת מחנק בלבד. עם זאת, הייתי ממליצה ללכת להיבדק אצל רופא כדי לשלול את הסיבות האחרות. כדאי להתחיל עם רופא משפחה, ואולי כדאי גם לחזור על בדיקת אף-אוזן-גרון. אני מציעה לך לבצע גם בדיקות דם כלליות, כולל תפקוד בלוטת התריס ורמות ויטמין B12 וחומצה פולית. בלי לבדוק אותך ולשמוע את התמונה כולה (ולכן ההערכה שלי היא בערבון מוגבל בלבד) אני מניחה שהבעיה הרבה יותר פשוטה מסרטן או מדלקת בעצב הראיה. הייתי מציעה לך לפנות לפסיכיאטר שרשם לך את הטיפול נגד החרדה. לא ציינת מהו הטיפול, אך לעיתים לתרופות מסוג זה יש השפעה על השינה. הייתי שוקלת החלפת טיפול, ואולי הוספת טיפול נגד דיכאון, שכן הפרעות שינה, חוסר אנרגיה והנאה וכן תשישות בהחלט יכולים להיגרם ע"י דיכאון. באשר לעישון, אין ספק כי עישון של 2 חפיסות סיגריות ביום אינו משפר את קוצר הנשימה שלך. ייתכן שאם תקבלי טיפול ותהיי רגועה יותר - תוכלי להפחית את כמות הסיגריות.
רופאים בתחום
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 5 חוות דעת )
"טיפול מרגיע ,סובלני ומקצועי"
ד"ר יוסף אקשטיין
ד"ר יוסף אקשטיין דימות
רדיולוג, מנהל הדימות מחוז דן פתח תקווה, מנהל דימות מכון מור
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו