דלג לתוכן
1 תינוקת בת חצי שנה שאובחנה בבדיקת EEG כבעיה אפילפטית . יש לה התקפים מס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/09/2002
2 דקות קריאה
שאלה:

1 תינוקת בת חצי שנה שאובחנה בבדיקת EEG כבעיה אפילפטית . יש לה התקפים מספר פעמים ביום, והוחלט להתחיל בטיפול בסטרואידים. מה סיכויי ההחלמה? האם עלול הדבר לגרום לנזק מוחי? האם ישנם מקרים דומים בהם נרפאו תינוקות? האם זה הטיפול היעיל ביותר? 2 מה זה אנצפלפתיה אפילפטית ??? ממה נגרמת המחלה ? האם יש טיפול? מדובר בתינוקת בת חצי שנה שאובחנה אצלה המחלה. מה עושים? מי מטפל בבעיות כנ"ל ? סוג האנצפלופתיה - FPASM. בדיקת MRI יצאה תקינה. כעת מקבלת התינוקת טיפול של סטרואידים. האם זה יעזור? האם הבעיה היא פרכוסים שיוצרים את הבעיה במוח ואם יסירו אותם הבעיה תיפטר? ישנן סיבות רבות לפרכוסים המתחילים בגיל צעיר משנה. ראשית, ישנן תסמונות פרכוסיות שמתחילות באופן טיפוסי בגיל זה, שרובן נובעות מבעיה תורשתית כלשהי. שנית, תיתכן בעיה התפתחותית שגרמה לפרכוסים. בנוסף תיתכנה מחלות מטבוליות הגורמות לפרכוסים, ועוד. הטיפול והפרוגנוזה (הסיכויים להחלמה) משתנים בהתאם לסיבת הפרכוס. אנחנו לא מכירים את FPASM, יתכן שזה קיצור של סינדרום מסוים, אבל הטיפול הסטרואידלי מרמז שאולי מדובר בסוג של היפסאריתמיה, או סינדרום ווסט. פרכוסים אלה מתבטאים בחודשי החיים הראשונים ומערבים את הידיים ותנודות הראש בעיקר. ה EEG אופייני. הסיבה לעיתים נובעת מבעיה אנטומית מוחית ולכן עושים MRI על מנת לשלול זאת תחילה. אך ברוב המקרים הדמיית המוח תקינה והסיבה נשארת לא ידועה. הפרוגנוזה תלויה בתגובה לסטרואידים ול ACTH. אנא חזרי אלינו עם עוד פרטים. אם מדובר בחשד לסינדרום זה, אנו מבטיחים לפרט יותר.

תשובה:
1 תינוקת בת חצי שנה שאובחנה בבדיקת EEG כבעיה אפילפטית . יש לה התקפים מספר פעמים ביום, והוחלט להתחיל בטיפול בסטרואידים. מה סיכויי ההחלמה? האם עלול הדבר לגרום לנזק מוחי? האם ישנם מקרים דומים בהם נרפאו תינוקות? האם זה הטיפול היעיל ביותר? 2 מה זה אנצפלפתיה אפילפטית ??? ממה נגרמת המחלה ? האם יש טיפול? מדובר בתינוקת בת חצי שנה שאובחנה אצלה המחלה. מה עושים? מי מטפל בבעיות כנ"ל ? סוג האנצפלופתיה - FPASM. בדיקת MRI יצאה תקינה. כעת מקבלת התינוקת טיפול של סטרואידים. האם זה יעזור? האם הבעיה היא פרכוסים שיוצרים את הבעיה במוח ואם יסירו אותם הבעיה תיפטר? ישנן סיבות רבות לפרכוסים המתחילים בגיל צעיר משנה. ראשית, ישנן תסמונות פרכוסיות שמתחילות באופן טיפוסי בגיל זה, שרובן נובעות מבעיה תורשתית כלשהי. שנית, תיתכן בעיה התפתחותית שגרמה לפרכוסים. בנוסף תיתכנה מחלות מטבוליות הגורמות לפרכוסים, ועוד. הטיפול והפרוגנוזה (הסיכויים להחלמה) משתנים בהתאם לסיבת הפרכוס. אנחנו לא מכירים את FPASM, יתכן שזה קיצור של סינדרום מסוים, אבל הטיפול הסטרואידלי מרמז שאולי מדובר בסוג של היפסאריתמיה, או סינדרום ווסט. פרכוסים אלה מתבטאים בחודשי החיים הראשונים ומערבים את הידיים ותנודות הראש בעיקר. ה EEG אופייני. הסיבה לעיתים נובעת מבעיה אנטומית מוחית ולכן עושים MRI על מנת לשלול זאת תחילה. אך ברוב המקרים הדמיית המוח תקינה והסיבה נשארת לא ידועה. הפרוגנוזה תלויה בתגובה לסטרואידים ול ACTH. אנא חזרי אלינו עם עוד פרטים. אם מדובר בחשד לסינדרום זה, אנו מבטיחים לפרט יותר. [29/09/2002]
רופאים בתחום
ד"ר רון קורמן
ד"ר רון קורמן רפואה אסתטית
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"רופא אדיב ומקצועי"
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו