דלג לתוכן
נערה שסובלת מעצבנות ומעודף משקל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/04/2007
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 17 וסובלת מאוד מעצבנות. לפעמים אי אפשר לדבר איתי, אני פתאום מרגישה איך כל הגוף שלי מתחמם, והראשון שיהיה לידי יסבול גם אם לא עשה כלום. זה מפריע לי מאוד בתנועת הנוער ובזוגיות, ואמא שלי כבר לא יכולה לסבול את זה. לפעמיים אני ממש מתעצבנת כי לא חושבים כמוני. אני לא מצליחה לשלוט בזה. האם יש לזה פיתרון? יש לי שאלה נוספת. אני רוצה לרדת במשקל, ואחד הדברים שמפריעים לי בתהליך הוא שאני לא שותה. אני מנסה אבל לא מצליחה לשתות אפילו בקבוק קטן עד סופו ביום. אני שוקלת 20 קילו יותר ממה שאני אמורה לשקול, וזה ממש מציק לי. הדיאטנית שלי לא מוצאת פתרון לבעיה.

תשובה:
קודם כל – כל הכבוד לך על המודעות העצמית! שלב ראשון הנחוץ בכל טיפול או שינוי הוא ההכרה שאכן ישנה בעיה, והרצון למצוא לה פתרון. "טמפרמנט" גבוה יכול להיגרם על ידי כמה וכמה סיבות אורגניות, כמו למשל בעיות בתפקוד בלוטת התריס או שינויים הורמונלים וכו, או מסיבות שאינן אורגניות, כמו למשל מתח נפשי. מובן שיש פתרון לבעיה אותה את מתארת, אך כדי לפעול נכון, חשוב לאבחן אם הסיבה היא אורגנית או נפשית, ולכן אני ממליצה לנקוט כמה צעדים. בשלב ראשון פני לרופא המשפחה ובקשי לבצע בדיקות דם כלליות, בתוספת תפקודי בלוטת התריס. במקביל, צרי קשר עם פסיכולוג (אינך חייבת לגשת לפסיכולוג פרטי, קופות החולים מספקות גם שירותים אלה), קבעי פגישה, ויחד, נסו להבין מה מקור העצבנות וחוסר השקט שאת חווה. הכי חשוב להתאזר במירב הסבלנות, על מנת שבאמת תמצאי את מקור הבעיה ותוכלי לטפל בה. כמו כן זכרי שכל שינוי כרוך בתהליך ארוך ומייגע, אך התוצאה בסופו של דבר משתלמת! לגבי הירידה במשקל, נכון ששתיה מרובה עשויה לתרום לירידה במשקל (ובכלל מומלצת לאורח חיים בריא), אך שתיה מרובה בלבד אינה מספיקה: חשוב לשלב גם תזונה מאוזנת ופעילות גופנית אירובית, לפחות 3 פעמים בשבוע למשך 40 דקות. מאחר שנראה שכרגע השתיה מהווה מכשול או נקודת שבירה ומאבק, אני ממליצה לך להרפות קצת מנושא השתיה, ולהתרכז בשינויים תזונתיים (כמובן בליווי תזונאית) ובפעילות גופנית. כשתרגישי שאת יורדת קצת במשקל ומתחזקת מבחינה נפשית, נסי להעלות בהדרגה את צריכת הנוזלים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
 צמח החיים בע"מ
צמח החיים בע"מ רפואה משלימה
המרכז לבריאות העורקים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו