//

שאלה - דלקות אוזניים חוזרות למרות טיפול אנטיביוטי

השאלה:
יש לי תאומים בני שנה וחודש. הם סובלים די הרבה מדלקות באוזניים, ולכן הם צורכים הרבה אנטיביוטיקה. מכיוון שהדלקת באה עם מוגלה שיוצאת החוצה, כל פעם שהם לוקחים אנטיביוטיקה, הלשון נהיית לבנה עם מוגלה וזה גורם להתפתחות לאפתות.

לאחרונה זה ממש החמיר. הילד פשוט צורח מכאבים בפה. מצד אחד אני מרפאה את הדלקת באוזניים, ומצד שני, האנטיביוטיקה מחמירה את הפצעים בפה. מה אני אמורה לעשות? אין משהו שמחליף את האנטיביוטיקה? הם לוקחים מוקסיויט או אוגמנטין.

הרופאים לא נותנים תשובות ברורות ומובנות, ואני גיליתי לבד שהפצעים נגרמים על ידי האנטיביוטיקה. קראתי את העלון המצורף לאנטיביוטיקה וזה אכן מופיע בין תופעות הלוואי.


תשובה:


לפי הפרטים שמסרת בשאלך, די ברור כי הטיפול באנטיביוטיקות שהזכרת גורם סבל נוסף לילדייך.

הטיפול בדלקות אוזניים בגילאים שהזכרת מתבסס על טיפול אנטיביוטי שברוב המקרים מבוסס על תרופות מקבוצת הפניצילינים, כמו האוגמנטין והמוקסיויט. תרופות אלו הוכחו כיעילות ביותר בטיפול במזהמים השכיחים שגורמים לדלקות האוזניים.

אם דלקות האוזניים שבות ומופיעות בתדירות גבוהה כפי שתיארת, לדעתי יש מקום לחוות דעת נוספת של מומחה אף-אוזן-גרון. ייתכן שכדאי לעבור לטיפול באנטיביוטיקה מסוג שונה, ואולי אף להתערבות כירורגית. מומחה יוכל גם להתרשם מן האירועים של הופעת הפצעים בפה אותם את מתארת ויוכל להציע לכם פתרונות מתאימים.

בברכת רפואה שלמה,

ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!