דלג לתוכן
מזונות שמעכבים ספיגת ברזל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

ברצוני לשאול אילו סוגי מזון לא מומלץ לקחת עם נטילת חומצה פולית. אני נוטלת "מולטי ויטמין Prenatal" של "דרך חיים" והרוקחת הורתה לי לא לאכול מוצרי חלב למיניהם, ביצים, קפה ותה כשעה לפני ואחרי נטילת הכדור. הדבר לא נוח לי משום שאני אוכלת בעיקר מוצרי חלב ושותה הרבה נס קפה במהלך היום.

תשובה:
המרכיב החשוב ביותר בתחילת ההריון ולפניו היא החומצה הפולית. בהמשך ההריון, המרכיב החשוב הוא הברזל. לא ציינת באיזה שלב את בהריון. נטילת חומצה פולית ביחד עם ברזל מגבירה את יעילות הספיגה של הברזל. ישנם מזונות שונים שמעכבים את הספיגה של הברזל, כגון קפה, תה, פולי סויה ועדשים. אין זה אומר שצריך להפסיק לצרוך אותם לחלוטין. מומלץ להפריד בשעה את שילובם. (דרך אגב, נס קפה אינו מומלץ בכמויות גדולות בהריון גם בלי קשר לספיגת ברזל). מידע זה תקף לגבי כל סוג של כדורי ברזל, לא משנה של איזו חברה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר רוני רוזן
ד"ר רוני רוזן גסטרואנטרולוגיה
ד"ר זאב הורוביץ
ד"ר זאב הורוביץ אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
כירורג אף אוזן גרון, ראש-צוואר, אוזן תיכונה, שקדים אדנואידים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו