דלג לתוכן
חומצה פולית כחלק מתכשיר B קומפלקס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בחודשיים האחרונים אני נוטלת מדי יום קומפלקס B של חברת "סולגאר" כיוון שאני צמחונית וכתוב שהטבליה מכילה גם חומצה פולית במינון 400 מק"ג. האם אני יכולה להמשיך וליטול את הווטימין B, או שמא עלי להתחיל לקחת טבליות המכילות חומצה פולית בלבד? אני מתכננת להיכנס להריון. האם משנה אם הטבליה היא ממקור טבעי או טבליה שרשם רופא? אני נוטלת מדי יום גם אבץ של "סולגאר" כי יש לי נשירת שיער, ופרוביוטיקה (פעמיים ביום) של חברת GNC, כי זה מקל על יציאות. האם השילוב של כל הווטימינים יחד בסדר?

תשובה:
בראש ובראשונה, אני ממליצה לך לפנות לרופא נשים ולספר לו על כוונתך להיכנס להריון, ועל שלל הוויטמינים אותם את נוטלת. הכמות המומלצת של חומצה פולית לפני הכניסה להריון היא של 400 מק"ג ליום, בקומפלקס B לפי מה שכתבת ישנה הכמות הזו, ולכן אין סיבה שלא תמשיכי לקחת את הקומפלקס הזה. לפני כניסתך להריון את יכולה להמשיך בנטילת האבץ, אבל יש לזכור כי אבץ מפריע לספיגת הברזל ויכול להוביל לאנמיה. בהריון דרוש ברזל לגוף, ואף תוספי ברזל, ולכן השילוב של השניים יכול להיות בעייתי. לגבי פרוביוטיקה, אינני מכירה את המוצר הספציפי עליו את מדברת, וכאמור, אני ממליצה לך להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי השימוש בכל סוגי הוויטמינים הללו במהלך ההריון. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הלנה מרטינז
ד"ר הלנה מרטינז עור ומין
4.5
( 13 חוות דעת )
"הייתי מאוד מרוצה מהיחס והמיקצועיות של ד"ר מרטינז."
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
פרופ' עמירם ניר
פרופ' עמירם ניר קרדיולוגיה
מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ומומי לב במבוגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו